اهمیت عایق کاری لوله آب
اهمیت عایق کاری لوله آب
alamoot
  • مقالات
  • 1349 روز پیش
  • 179
  • 0
  • 0

عایق کاری لوله های آب هم برای ساختمان های تجاری و هم برای ساختمانهای مسکونی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مردم از فواید و اهمیت عایق کاری لوله ها بی اطلاع هستند. در اینجا به چند دلیل برای عایق کشی لوله های خانه شما اشاره میکنیم.

با افزایش تمرکز بر کاهش تولید گازهای گلخانه ای و بهبود راندمان انرژی، عایق کاری لوله های آب داخل ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. اگرچه غالباً فراموش می شود. عایق کاری لوله های داخل منزل شما نه تنها صورت حساب انرژی شما را کاهش می دهد، بلکه از مسائلی که می تواند پرهزینه شود جلوگیری می کند.

روش عایق کاری لوله های آب چگونه انجام می شود؟

به طور کلی در تاسیسات ساختمان، لوله کشی به سه طریق انجام می گردد. در روش اول به صورت توکار لوله‌ها داخل کانال شافت یا سقف کاذب قرار می‌گیرند.در روش دوم به صورت دفنی در زیر کف جاسازی می شود. و در روش سوم به صورت روکار که در داخل یا خارج از ساختمان کار لوله کشی انجام می شود.

توجه داشته باشید مهم نمی باشد لوله کشی ساختمان به چه روشی انجام گردد، چون در هر حالت میتوان عایق کاری لوله های آب را با روش‌های مختلف زیر انجام نمود.

  • برای عایق کاری لوله های آب ابتدا باید لوله‌های آب را کاملا تمیز کنید. به این معنی که هر گونه مصالح ساختمانی که بر روی وجود دارد را پاک نمایید.
  • سپس بر روی لوله ‌های سیستم گرم کننده ضد زنگ بزنید.
  • بعد از خشک شدن ضد زنگ، باید لوله‌های دفنی و توکار را با پشم سنگ یا عایق پتویی، روکش کاغذی یا عایق پشم شیشه بپوشانید. البته توجه داشته باشید که پشم شیشه را از سمت ورق آلومینیومی در دور لوله نپوشانید.
  • در این مرحله مفتول گالوانیزه را بر روی عایق‌ها بپیچانید تا ثابت گردد.
  • همچنین برای لوله‌های روکار هم می ‌توانید از عایق هدایتی، تشعشعی یا عایق پیش ساخته استفاده نمایید و سپس بر روی آن ها را با ورق گالوانیزه یا ورق آلومینیوم بپوشانید.

انواع عایق لوله های آب ساختمان چه می باشد؟

عایق لوله های آب جز دسته تجهیزاتی می باشد که جهت کاهش اتلاف حرارت و گرما در تاسیسات گرمایشی برای بخش‌های مختلفی مانند لوله‌ ها، کانال ‌ها و مخازن استفاده گردد. عایق کردن لوله های آب علاوه بر جلوگیری از اتلاف گرما از نفوذ رطوبت و انتقال صوت و صدا نیز جلوگیری می نماید.

به طور کلی عایق کاری لوله آب دارای انواع مختلفی است که در ادامه به انواع پر کاربرد آن اشاره می نماییم.

  • عایق رطوبتی: این مدل عایق لوله آب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از یک جداره به جداره دیگر از عایق رطوبتی می باشد. به طور کلی عایق رطوبتی از جنس مواد قیراندود شده‌ ای مانند کاغذ، گونی، پلاستیک، مواد لاستیکی و … تولید شده است.
  • عایق حرارتی: به طور کلی در تاسیسات ساختمان انتقال حرارت به سه حالت تابش، هم ‌رفت و هدایت انجام می گردد. در دو روش تابش و هم‌رفت، برای انتقال گرما به محیطی گازی نیاز می باشد و در روش هدایت، انتقال گرما از طریق تماس اجسام با یکدیگر انجام می‌شود.

عایق کردن لوله های آب

اهمیت عایق لوله آب روکار در ساختمان ها

عایق کاری لوله آب روکار دارای مزایا و اهمیت هایی می باشد، که در این بخش به این موضوع می پردازیم.

جلوگیری از انجماد و ترکیدن لوله ها در زمستان

در لوله های سرد از عایق لوله ای برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در هوای سرد استفاده می شود. یخ زدگی لوله ها می تواند مواردی از جمله ترک خوردگی لوله ها، آبگرفتگی و مسدود شدن آب را ایجاد کند که رفع همه آنها می تواند پر هزینه باشد.

عایق کاری لوله های سرد موجود در دیوارهای بیرونی و فضاهای سرد مانند زیرزمین که لوله ها بیشتر مستعد انجماد هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عایق کاری لوله باعث افزایش دمای لوله می شود، که این امر احتمال یخ زدگی لوله ها را کاهش می دهد. برای عایق کاری لوله ها و جلوگیری از یخ زدگی آنها میتوان از عایق الاستومری لوله ای استفاده کرد.

جلوگیری از انتقال گرما یا از بین رفتن گرما

در لوله های گرم، عایق لوله، مانع از بین رفتن گرما می شود و دمای آب را حدود 2 درجه بالاتر از لوله آب گرم بدون عایق نگه می دارد. این بدان معناست که برای گرم کردن آب انرژی کمتری لازم است، که به نوبه خود هزینه قبوض آب و برق شما را کاهش می دهد.

عایق لوله آب روکار

جلوگیری از تعریق لوله های آب

عایق کاری لوله ها هم چنین به از بین بردن تعریق و رطوبت لوله ها کمک میکند. هنگامی که لوله های سرد با هوای گرم و مرطوب تماس می گیرند، بخار آب روی سطح لوله متراکم می شود. این باعث ایجاد میعان می شود، که بر روی زمین یا سایر سطوح زیر آن فرو می ریزد. که گودال، نم و همچنین رطوبت زیادی ایجاد می کند، که می تواند منجر به قارچ و پوسیدگی شود. عایق کاری لوله از این اتفاق جلوگیری می کند.

نکاتی برای اطمینان از عملکرد عایق لوله

برای اطمینان از ادامه عملکرد عایق لوله، توصیه می کنیم سالانه عایق را بررسی کنید. تا اطمینان حاصل کنید که تمام مناطق لوله ها دارای عایق است و عایق هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد. این مهم است که اطمینان حاصل کنیم که تمام مناطق شبکه لوله عایق بندی شوند تا عایق لوله موثر باشد. اغلب شکافهایی در سطح عایق وجود دارد که به از بین رفتن گرما یا افزایش خطر یخ زدگی کمک می کند. بنابراین توصیه می کنیم که در صورت امکان، این شکاف ها را پر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات وب سایت تهویه الموت را مطالعه کنید. شرکت تهویه الموت بزرگترین تامین کننده عایق های الاستومری و کانال پیش عایق می باشد. جهت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل کنید.

جمع بندی

به طور کلی عایق بندی لوله های آب جز کارهای ضروری و مهم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و مصارف سوختی می باشد. عایق کاری لوله های آب بهتر است بعد از پایان یافتن کار لوله کشی ساختمان از فردی ماهردر زمینه عایق کاری لوله آب کمک بخواهید. شرکت الموت تهویه یکی از معتبر ترین اجرا کنندگان کانال پیش عایق در استان اصفهان و فارس می باشد. شما می توانید با عایق کاری لوله های آب و پرداخت هزینه ابتدایی، از هزینه‌های گزاف سوخت و انرژی در آینده جلو گیری نمایید.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس