آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 449 روز پیش
  • 266
  • 0
  • 0

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف را ارائه می دهند. برخی از این نمونه ها دارای پشتی چسب هستند و برای نصب نیازی به استفاده مجدد از چسب عایق نیست. اما توجه به نکاتی که برای آموزش نحوه نصب عایق الاستومری در انواع رولی و لوله ای چه با تکیه گاه چسبی و چه به صورت ساده ارائه می شود، ضروری است.

در اینجا قصد داریم نحوه نصب عایق الاستومری را به اشکال مختلف از جمله عایق لوله و ... آموزش دهیم. به این ترتیب می توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد که می تواند اثربخشی عایق الاستومری را کاهش دهد. در ابتدا باید توجه داشت که برای اینکه از عایق الاستومری به بهترین شکل ممکن استفاده شود. برای هر اتاق مورد نظر باید عایق مناسب تهیه شود. به عنوان مثال، برای عایق کاری خودرو با عایق الاستومری، برای لوله ها، یا سطوح و تجهیزاتی که باید عایق بندی شوند، باید از مدل و اندازه خاصی از فوم های الاستومری استفاده شود.

روش اجرا و طریقه نصب عایق الاستومری

در مواردی که میزان عایق کم است، نحوه نصب و اجرای عایق الاستومری کار ساده ای است. بدین ترتیب می توانید با رعایت نکات فنی زیر به راحتی لوله های آب سرد و گرم منزل خود را با عایق لوله الاستومری عایق بندی کنید. همچنین می توانید با عایق رولی الاستومری دیوارهای منزل خود را در برابر صدا و اتلاف انرژی بیمه کنید.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، عایق کاری ساختمان یکی از اصول اصلی است. اما در کشور ما برای خرید خانه اولویت با پارکینگ، نور مناسب، نمای زیبا از ساختمان، حیاط باز و آشپزخانه زیبا و جادار است. و بسیاری از مردم ما شرم دارند که بپرسند آیا این خانه عایق است؟ آیا در ساخت این خانه از عایق حرارتی و صوتی استفاده شده است؟

هر مکانی که ایزوله و عایق شود باید قبل از خرید توسط کارشناسان مربوطه بازدید شود. با در نظر گرفتن شرایط و میزان اتلاف انرژی، مناسب ترین نوع عایق حرارتی را انتخاب کنید. همچنین، اگر قصد نصب عایق الاستومری صوتی را دارید، باید عایق مناسب با حجم صدای فضا را انتخاب کنید تا بسیار موثر باشد.

نصب و اجرای عایق الاستومری

تجهیزات و وسایل مورد نیاز نصب عایق الاستومری

برای نصب عایق الاستومری به وسایل و ابزارهایی نیاز دارید که عبارتند از:

چسب عایق:

برای نصب، این چسب را پشت عایق می زنیم. این چسب پس از مدتی خشک و سفت می شود و برای نصب عایق روی سطوح بسیار موثر و مفید است. باید گفت که چسب عایق الاستومری پس از خشک شدن در برابر رطوبت، هوا، سایش و ... بسیار مقاوم است.

نوار چسب یا خود چسب:

این ابزار در طول ها و ضخامت های مختلف ساخته و عرضه می شوند. این محصول اغلب در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که لازم است یک منطقه خاص با شکل و فرم خاصی پوشانده شود. در این صورت می توان این نوار را به اندازه دلخواه برش داد و از آن استفاده کرد. بنابراین در مصرف نیز صرفه جویی می شود و هزینه ها کاهش می یابد.

رنگ عایق:

این رنگ از انواع پرایمر خاصی محسوب می شود که در انتهای کار می توان آن را به قسمت عایق کاری و محل نصب عایق الاستومری زد. این محصول یک رنگ اکریلیک است که معمولاً در کاربردهای عایق الاستومری خارجی استفاده می شود. به این ترتیب می توان از محیط و جو مانند باد و باران و همچنین نور مستقیم خورشید محافظت کرد. این رنگ بدون بو است و پس از استفاده به سرعت خشک می شود. بنابراین پس از نصب عایق الاستومری می توان از عایق ناحیه مورد نظر به عنوان لایه محافظ استفاده کرد.

نوار عایق:

این نوار پشت چسبدار در ضخامت 3 میلی متر و عرض 5 سانتی متر فروخته می شود. از این نوار برای پوشاندن ترک ها، سطوح باریک و درزها استفاده می شود.

کاتر مخصوص:

این کاتر برای برش دقیق رول های الاستومری کاربرد دارد، که منجر به عایق بندی و قاب بندی سیستماتیک می شود.

تینر مخصوص:

لازم است قبل از استفاده از عایق و چسباندن آن به سطوح، آن را به طور کامل تمیز کنید. این کار را می توان به راحتی با یک کاتر و یک تینر انجام داد.

لازم به ذکر است که تمیز کردن ناحیه مورد نظر چسبندگی فوم را در هنگام نصب عایق الاستومری بسیار تسهیل می کند. برای تمیز کردن کاتر، تیغه ها و سایر ابزارها نیز می توان از تینر استفاده کرد.

آموزش مراحل نصب عایق الاستومری

مراحل نصب عایق الاستومری

  1. ناحیه مورد نظر را با متر اندازه گیری کنید.
  2. قسمت همپوشانی عایق لوله را چسب بزنید.
  3. چسباندن لبه های ورق عایق الاستومری
  4. بعد از عایق کاری از پرایمر مخصوصاً برای عایق کاری در محیط های باز و در معرض آب استفاده کنید.

آموزش نحوه اجرا و نصب عایق الاستومری رولی

پس از تمیز کردن قسمت مورد نیاز برای نصب عایق الاستومری، برچسب را از پشت عایق جدا کرده و با دقت به دیوار، در یا سقف بچسبانید. این عمل باید به صورت یکنواخت انجام شود تا هیچ گونه موجی در سطح عایق و یکنواختی آن ایجاد نشود. در این صورت بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

همچنین عایق باید به درستی در محل مورد نظر نصب شود تا هوا از بیرون وارد نشود. با استفاده از یک تکنیک نصب ساده، می توان کل سیستم را به راحتی عایق کرد. هنگام چسباندن عایق الاستومری باید اطمینان حاصل کنید که تمام عایق ها با چسب پوشانده شده و تمام سطوح با چسب حساس به فشار (PSA) پوشانده شده است.

نحوه نصب و اجرای عایق الاستومری لوله ای

عایق لوله الاستومری برای نصب باید با چاقوی تیز در اتاق برش بریده شود. سپس تمام درزها و اتصالات لب به لب باید با چسب مخصوص برای قرار دادن هر دو سطح روکش شده مهر و موم شوند. هنگام استفاده از چسب، دو طرف لبه ها باید با چسب پر شوند. در انتها لوله را عایق سازی می نماییم.

توصیه های کاربردی برای طریقه نصب عایق الاستومری

  1. قبل از اینکه درگیر اجرا و نصب شوید، مطمئن شوید که منطقه ای که می خواهید روی آن کار کنید تمیز است. قبل از کار، سطح لوله باید از هر نوع چربی و کثیفی تمیز شود. در غیر این صورت، فوم به درستی به سطح متصل نمی شود و این باعث می شود که مقاومت و بازده بسیار پایین بیاید.
  2. اگر از چسب عایق روی سطوح رنگ شده استفاده می کنید. قبل از اجرای عایق الاستومری باید از چسبندگی عایق به رنگ اطمینان حاصل کرد.
  3. نوار چسب عایق به سطوح آسفالت کاری شده نمی چسبد. در قیر نیز باید از بازدارنده های زنگ کروم استفاده شود.

نتیجه گیری نهایی

برای نصب عایق الاستومری می توانید از مشاوره متخصصان و کارشناسان این حوزه بهره مند شوید. زیرا در برخی موارد رعایت یک سری نکات برای کسب بهترین نتیجه و بهترین عملکرد مهم است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید در هنگام خرید به جدول مشخصات عایق مراجعه کنید. بسته به خواص عایق های الاستومری مانند جنس، ضخامت، اندازه و ابعاد، می توان بهترین نوع این محصول را برای مقاصد عایق انتخاب کرد. این موضوع همچنین آگاهی از خرید عایق الاستومری و کارایی و بهره وری محصول را افزایش می دهد و ممکن است منجر به کاهش هزینه های کلی پروژه در دراز مدت شود.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس