انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 411 روز پیش
  • 217
  • 0
  • 0

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده از این سازه ها مزایای زیادی دارد. جالب است بدانید که سازه های پیش ساخته انواع مختلفی دارند که در این مقاله به برخی از آن ها از جمله کانال های پیش ساخته یا تهیه انواع کانال پیش عایق خواهیم پرداخت. تا پایان این مقاله از الموت تهویه با ما همراه باشید.

تاریخچه شکل گیری انواع سازه های پیش ساخته

اولین سازه پیش ساخته توسط مهاجران انگلیسی از انگلستان به استرالیا آورده شد و در آن زمان به آن "خانه قابل حمل" می گفتند. از سال 1902 تا 1910، بسیاری از شرکت‌ها در ایالات متحده شروع به فروش اجزای ساختمانی پیش ساخته کردند، زیرا انواع سازه های پیش ساخته به نیروی کار کمتری نسبت به سازه های معمولی نیاز داشتند، و در نتیجه قیمت محصول برای مردم عادی ارزان تر بود.

بین سال های 1945 تا 1949، پس از جنگ جهانی دوم، بیش از 156000 خانه پیش ساخته در انگلستان ساخته شد. جالب است بدانید که برخی از این خانه ها هنوز در قرن بیست و یکم پابرجا هستند. بنابراین، در آلمان، تا سال 1948، بیش از 5000 خانه پیش ساخته برای اعضای ارتش ایالات متحده ساخته شد.

مهمترین مزایای انواع سازه های از پیش ساخته شده

  1. قیمت مناسب
  2. طراحی و اجرای سریع
  3. قابلیت جابجایی سازه
  4. قوی و مقاوم در برابر زلزله و حوادث
  5. کیفیت و زیبایی عالی
  6. عایق مناسب برای سرما و گرما ( عایق حرارتی برودتی )

انواع سازه های پیش ساخته شده

سازه های پیش ساخته انواع مختلفی دارند که بسته به نوع آن ها دارای سطوح کارایی متفاوتی هستند. از رایج ترین انواع سازه های پیش ساخته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سازه های از پیش ساخته شده

سازه پیش ساخته مونتاژ شده در محل

یکی از رایج ترین روش های طراحی پیش فاب ساختن خانه در محل است. بنابراین لازم است شرکت ساختمانی مصالح و قطعات مورد نیاز برای ساخت سازه را به محل مورد نظر منتقل کرده و همان سازه را اجرا کند. تمامی مراحل ساخت، اندازه گیری و غیره در کارخانه انجام می شود و فقط مونتاژ سازه در محل انجام می شود.

انواع سازه های چوبی پیش ساخته

در میان انواع سازه های پیش ساخته، خانه های چوبی پیش ساخته از قدیمی ترین و پرکاربردترین سازه های پیش ساخته به شمار می روند. استفاده از این نوع ساخت و ساز در مناطق با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران، کشورهای اروپایی و کانادا رایج است. خانه های چوبی پیش ساخته در یک کارخانه طراحی و ساخته می شوند. هر چه دقت و کیفیت ساخت در کارخانه بیشتر باشد، دقت و کیفیت طراحی نهایی بالاتر می رود.

دلیل اصلی استفاده گسترده از این نوع سازه ها، فراوانی چوب در طبیعت است. از این نوع ساخت و ساز در انواع کلبه ها و ساختمان ها استفاده می شود. مهمترین مزایا و معایب سازه های چوبی پیش ساخته به شرح زیر است:

امکانات سازه های چوبی پیش ساخته:

  • توانایی تحمل وزن بیشتر
  • قیمت قابل قبول
  • مقاومت در برابر زلزله
  • چشم انداز زیبا و جذاب
  • عایق صوتی بسیار خوب
  • سازگاری بهتر با محیط
  • وزن سبک در مقایسه با سازه های دیگر

معایب سازه های چوبی:

  • خطر آتش سوزی
  • برای اجرای این سازه به ماشین آلات و تجهیزات مختلفی نیاز است.

انواع سازه های بتنی پیش ساخته

ساختمان های بتنی پیش ساخته از دیگر انواع سازه های پیش ساخته هستند که از مقاوم ترین و پرکاربردترین ساختمان ها به شمار می روند. در طراحی این نوع سازه های پیش ساخته از بتن و فولاد استفاده می شود که در ساخت ساختمان های چند طبقه و حتی در ساخت سدها، تونل ها و برج ها استفاده می شود. در دنیا شرکت های زیادی سازه های بتنی با کیفیت و بادوام را طراحی می کنند.

اصولاً ساختمان های بتنی پیش ساخته شامل تولید تعداد زیادی مصالح بتنی در کارخانه و سپس نصب و ادغام اجزای ساختمان در مرحله اجرای سایت می باشد. تا بتوانیم کارهای مورد انتظار ساختمان را مطابق با استانداردها و ضوابط برای طراحی و ساخت ساختمان های بتنی پیش ساخته، طراحی اتصالات و انواع آن برآورده کنیم.

این سازه ها در کارخانه های خاص ساخته می شوند. برای تولید و ساخت سازه های بتنی پیش ساخته ابتدا مصالح و قالب های سازه آماده شده و سپس آرماتوربندی سازه در قالب مورد نظر انجام می شود. در مرحله بعد بتن در داخل قالب های تقویت شده قرار می گیرد. این قالب ها را برای مدتی نگه دارید تا کاملا سفت شوند. در ادامه پس از عملیات قالب گیری، سازه بتنی پیش ساخته کاملا آماده است و می توان از آن در ساخت انواع سازه های پیش ساخته استفاده کرد.

انواع سازه های پیش ساخته

انواع کانال های پیش ساخته شده

آب بندی کانال های پیش ساخته شده با چسب پلی اورتان انجام می شود. البته در صورتی که بدنه کانال از PP یا PP-PE ساخته شده باشد. در صورتی که بدنه کانال پیش ساخته از PVC باشد، باید از چسب مخصوص پی وی سی استفاده شود. همچنین از ماستیک پلی اورتان برای آب بندی درز بین بدنه و کف سنگ یا بتنی استفاده می شود. اما به یاد داشته باشید که در اکثر موارد عایق کف باید از کانال عبور کرده و وارد لوله کفشور شود یا روی زمین قرار گیرد. آبی که به آرامی از سطح بین کانال یا لایه بین کف سرامیک و بدنه خارج می شود، وارد کف شده و با عمل مویرگی به سمت کانال می رود.

این کانال های پیش ساخته پلی اورتان یکی از پرکاربردترین محصولات و انواع سازه های پیش ساخته است که کاربرد فراوانی در صنعت دارد. استفاده از این کانال ها به خصوص در طبقات یا روی پشت بام ها و تراس ها، امری ضروری است.

سیستم سازه های پیش ساخته lsf ال اس اف

انواع سازه های پیش ساخته LSF مدرن ترین و نوآورانه ترین سازه های پیش ساخته هستند. LSF یک سازه پیش ساخته است که از مقاطع فولادی سبک (LGS) تشکیل شده است. این سازه های فولادی از فولاد نازک با پوشش گالوانیزه ساخته شده اند که با استفاده از دستگاه های نورد مخصوص به پروفیل های سبک در اندازه های مختلف نورد می شوند.

برای ساخت این سازه ها از پروفیل هایی به سبک C، U، Z استفاده می شود که با پیچ های خودگیر یا سر پیچ های بنایی (خود حفاری) به هم متصل می شوند. سازه های فولادی پیش ساخته LSF عمدتا خشک و با اتصالات و مهره های پیچیده اجرا می شوند. یک سازه LSF چارچوب یا ساختار یک ساختمان را تشکیل می دهد. قسمت های دیگر ساختمان با مواد مختلفی مانند سرامیک، سنگ و پی وی سی پوشانده شده است. فضای داخلی این ساختمان هیچ تفاوتی با ساختمان های معمولی ندارد. در اکثر کشورهای پیشرفته از این نوع سازه ها در ساخت پروژه های بزرگ و مهم خود استفاده می شود.

نتیجه گیری نهایی

در این مطلب انواع سازه های پیش ساخته با متریال های مختلف را ارائه کرده ایم. همانطور که در بالا ذکر شد این خانه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به نوع آن می توانند مزایا و معایبی داشته باشند. شرکت الموت تهویه در تهیه و ساخت انواع کانال های پیش عایق فعالیت دارد. علاوه بر این شما عزیزان جهت خرید هر نوع عایق الاستومری و کانال های پلی اورتان می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس