نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 372 روز پیش
  • 151
  • 0
  • 0

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود. امروزه نوع جدیدی از عایق ها به نام عایق الاستومریک طراحی شده است، که تمام اهداف عایق کاری را برآورده می کند. در ادامه این مقاله از بهینه ساز الموت تهویه به فوم عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری و مزایای آن می پردازیم.

شرکت تهویه الموت یکی از بهترین شرکت هایی است که با ارائه بهترین عایق ها و کانال های پیش عایق باکیفیت می تواند بهترین خدمات را برای مشتریان خود ارائه دهد.

چگونگی عایق بندی کانال کولر آبی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم. عایق الاستومری یکی از پرکاربردترین عایق های حرارتی و برودتی برای محفظه های تبرید و کانال های تهویه است. این محصول اغلب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها و مراکز صنعتی استفاده می شود.
عایق الاستومری از ترکیب اتیلن و دی ان، پروپیلن بسته و منعطف ساخته می شود و بهترین جایگزین برای عایق های قدیمی و سنتی است. زیرا دوستدار محیط زیست و در عین حال غیر سمی است، به نحوی که به این محصول "دوست دار محیط زیست" نیز می گویند.

توانایی فنی عایق الاستومری بسیار بالاست و به همین دلیل در صنایع پتروشیمی و نفت، خودروسازی و ... کاربرد دارد. یکی از ویژگی های عایق الاستومر مقاومت بالای آن در برابر گرما و سرما، رطوبت و گرد و غبار می باشد. جالب اینجاست که این عایق می تواند تا دمای 700 درجه سانتیگراد و 30- درجه سانتیگراد را تحمل کند. الاستومر را می توان به دو شکل خریداری کرد: لوله ای یا رولی. به طور کلی بهترین گزینه برای عایق بندی صوتی کانال کولر عایق الاستومری است.

عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری

از معایب پشم سنگ می توان به ضعف در دمای پایین، عدم کارایی در محیط های مرطوب، از بین رفتن پشم سنگ در طول زمان، افت کیفیت در طول زمان، خارش و عوارض پوستی ان اشاره کرد.

همچنین اگر از عایق الاستومری برای عایق بندی کانال کولر آبی و لوله های خنک کننده آلومینیومی و گالوانیزه استفاده می کنید، باید بدانید که این روش فضای بیشتری را اشغال می کند و هزینه اجرای آن بسیار بیشتر از قیمت کانال های پیش عایق است.

برای این کار به ماستیک و مش نیاز دارید و بهتر است بدانید که اگر قصد استفاده از این کانال ها و جمع آوری آن را ندارید، بیشتر آن قابل بازیافت و استفاده مجدد نیست، در حالی که کانال پیش عایق شده قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند.

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

دستورالعمل کانال کشی برای کولرهای آبی

گمان می کنم تا اینجا به اهمیت عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری و دقت این موضوع پی برده باشید. بنابراین زمانی که قصد عایق کاری صوتی کانال کولر برای ساختمان خود را دارید، ابتدا به فرآیند کانال کشی لوله های آب توجه کنید و از شخصی با تجربه و مهارت بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. یک بار هزینه برای این کار، طول عمر ایده آل هر نوع کولر آبی را به شما می دهد.

در ادامه به چند مرحله اصلی در کانال کشی کولر و عایق بندی آن اشاره می کنیم:

  1. عملیات کانال کشی طبق طراحی ساختمان
  2. تهیه مواد مناسب برای ورق کانال کشی
  3. عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری
  4. کانال کشی با توجه به سرعت جریان باد
  1. کانال کشی با توجه به طراحی ساختاری

مهم ترین نکته ای که در نصب کانال باید به آن توجه کرد، معماری ساختمان است. قبل از نصب کولر آبی باید بهترین موقعیت دریچه ها را پیدا کنید و سپس کانال کولر آبی را اجرا نمایید. امکان نصب دریچه کولر در برخی از قسمت های ساختمان وجود ندارد، زیرا پس از راه اندازی کولر یا باد وارد این قسمت نمی شود و یا به دلیل تنظیم نشدن زاویه، محیط را به شدت خنک می کند.

بنابراین هرکسی که قصد کشیدن کانال و عایق بندی کانال کولر آبی را دارد، باید ابتدا پروژه ساختمانی را بررسی کرده و سپس اقدام به برچیدن یا نصب کانال کند.

  1. انتخاب ورق کانال با متریال مناسب

همچنین توجه داشته باشید که باید اصول کانال کشی و فوم عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری را رعایت کنید، در غیر این صورت در صورت وجود مشکل، باید عملیات تخریب و ساخت و ساز مجدد را انجام دهید. وظیفه کانال خنک کننده انتقال هوای سرد از داخل کولر به داخل ساختمان می باشد. حال اگر مواد صفحه کانال مناسب نباشد به مرور زمان ترک می خورد در نتیجه هوای گرم وارد مجرای خنک کننده می شود.

به دلیل این نقص، ساختمان به خوبی خنک نمی شود. در این صورت باید ساعت های بیشتری کولر را روشن بگذارید تا محیط کمی خنک شود.

همچنین بخوانید: عایق الاستومری برای عایق کانال هوا

  1. عایق بندی صوتی کانال کولر در زمان کانال کشی

یکی از مهمترین اصول لوله کشی مبرد، انجام عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری است. در صورتی که عایق در محل نصب شیرها، اتصال کانال ها و ... انجام نگیرد، نمی توانند محیط را به خوبی خنک کنند.

در چنین شرایطی فکر می کنید موتور چیلر خراب است و حتی اگر کولر آبی را هم درست کنید، مشکل حل نمی شود. متاسفانه بررسی کانال کشی کولر آبی بسیار سخت است، زیرا ساختمان باید تخریب شود. بنابراین اکیداً توصیه می کنیم که این کار به صورت منظم و دقیق انجام شود.

عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری

  1. کانال کشی کولر با توجه به سرعت جریان هوا

فراموش نکنید که هر کولر آبی سرعت و فشار هوای متفاوتی دارد و قبل از خرید کولر باید به متراژ خانه توجه کنید. به عبارت دیگر، هر چه اندازه ساختمان بزرگتر باشد، فرایند خنک سازی باید با سرعت باد بیشتر انتخاب شود.

حالا کانال کولر آبی را با سرعت باد تنظیم کنید. البته هر چه باد فشار بیشتری داشته باشد، عایق بندی کانال کولر آبی و کانال کشی باید دقیق تر باشد.

اصول اولیه حفظ عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

متأسفانه عده ای فقط بر روی هزینه فوم عایق کانال کولر تمرکز می کنند و برای مقرون به صرفه بودن به دنبال مواد ارزان قیمت می گردند و به جای کمک گرفتن از متخصص آماده مراجعه به پیمانکاران تازه کار و آماتور می شوند تا این هزینه ها را کاهش دهند.

اما همانطور که بارها گفته ایم، باید یک بار برای همیشه خطوط لوله برای عایق صوتی کانال کولر آبی به صورت اصولی ایجاد شود. زیرا در صورت تشخیص عیب، رفع این عیوب بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم در این زمینه حساس باشید و از بهترین مواد و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا در نهایت کولر آبی حداکثر کارایی کولر را به شما نشان دهد.

در الموت تهویه می توانید با مشاوره با متخصصان این حوزه، بهترین خدمات عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری را با هزینه ای به صرفه دریافت کنید.

نتیجه گیری نهایی

در این مطلب از الموت تهویه اهمیت فوم عایق کانال کولر در ساختمان ها را به شما معرفی کردیم. و سعی کردیم تمامی مواردی که در کانال کشی اطراف ساختمان مورد نیاز است و قوانین، روش ها و نحوه نصب این کانال ها را توضیح دهیم. امیدواریم این مطالب به شما کمک کند. در صورت نیاز به کارشناس حوزه عایق کاری کانال های هوای ساختمان می توانید با شماره های مندرج در سایت با متخصصین ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان برخودرار شوید.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس