استفاده از عایق الاستومری برای عایق کردن کانال های هوا
استفاده از عایق الاستومری برای عایق کردن کانال های هوا
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 518 روز پیش
  • 299
  • 0
  • 0

استفاده از عایق الاستومری برای عایق کردن کانال های هوا بسیار متداول است. کانال های هوا اغلب با استفاده از مواد فلزی ساخته می شوند. عایق کاری خطوط انتقال هوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این لوله های فلزی به صورت کانال های انتقال چهار گوش و گرد تولید می شوند. برای افزایش کارایی و جلوگیری از اتلاف انرژی این مواد عایق مورد استفاده هستند.

اهمیت استفاده از عایق های الاستومری در کانال های هوا

عایق های الاستومری یکی از بهترین متریال عایق کاری لوله های هوا به شمار می روند. خطوط انتقال هوا به صورت اسپیرال و گرد تولید می شوند و استفاده از عایق الاستومری برای عایق کردن کانال هوا به سهولت انجام می گیرد. این لایه های عایق به دلیل سطوح مسطح کانال های هوا، به سهولت بر روی آن ها قرار می گیرند.

انواع این عایق ها به صورت رولی و لوله ای تولید می شوند و برای انتخاب این محصولات، نظرخواهی از کارشناسان فنی مربوطه اهمیت دارد. گاها قطر بالای لوله ها امکان استفاده از برخی از مدل های این مواد عایق را از بین می برد و محدودیت هایی در این زمینه به وجود می آورد. مواد عایق رولی در این زمینه کارایی بیشتری دارند. استفاده از چسب در ساختار این عایق های الاستومری رولی پشت چسب دار نیز فرایند نصب و مراحل اجرای عایق الاستومری را ساده تر می کند.

استفاده از این عایق ها در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. این متریال عایق کاری استانداردسازی ساختمان ها و تجهیزات مختلف را میسر می کنند. کانال های هوا همیشه به عنوان مهمترین بخش اجزای ساختمان به شمار می روند و باید پروسه عایق کاری آن ها به دقت انجام شود. به همین خاطر پیمان کاران پروژه باید حتما به این فرایند دقت داشته باشند.

مزایای استفاده از عایق الاستومری در عایق کاری کانال های هوا

برای خرید کانال پیش عایق و استفاده از این عایق ها باید به اصول نصب و اعمال آن ها توجه داشته باشید. این فرایند در طولانی مدت مزایای بی شماری برای تجهیزات مختلف ساختمانی به همراه می آورد. برخی از آن ها را در ادامه مشاهده می کنید:

عایق الاستومری برای عایق کاری کانال هوا

کاهش مصرف انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مهمترین مزایای استفاده از این محصولات به شمار می رود و دمای کانال های هوا را همواره در سطح مطلوبی نگه می دارد. در صورتی که کانال های هوا به خوبی عایق کاری نشوند، انرژی مورد نیاز برای کارایی کانال ها بین 10 تا 30 درصد افزایش می یابد. با استفاده از این فرایند تلفات و خسارات بسیار زیادی در محیط ساختمان به وجود می آید.

با استفاده از مواد عایق الاستومری برای عایق کاری کانال هوا، دمای محیط با کمترین هزینه ها حفظ خواهد شد. جنس کانال های به کار رفته در محیط ساختمان از مواد نازک است و به همین خاطر نشتی هوا از بدنه آن ها به سهولت انجام می گیرد. در ساختار این کانال ها از متریال فایبر گلاس استفاده شده و عایق کاری بر روی سطح صاف این کانال ها در کوتاه ترین بازه های زمانی انجام می شود.

بهبود عملکرد سیستم تهویه

استفاده از عایق الاستومری در کانال هوا سطح کیفی سیستم تهویه محیط را نیز ارتقا می دهد. عملکرد عالی عایق کاری سیستم تهویه، هوای محیط را به خوبی پاکسازی می کند و دمای محیط را به حد مطلوب می رساند. این کانال ها وظیفه انتقال هوای خنک را بر عهده دارند و با استفاده از این مواد عایق به خوبی محافظت می شوند.

پیشگیری از ایجاد کپک و باکتری

جلوگیری از چگالش نیز از مهمترین مزایای استفاده از مواد عایق الاستومری در ساختار کانال های هوا به شمار می رود. تجمع رطوبت با عبور هوای گرم ساختمان از کانال های هوا سبب ایجاد کپک ها و باکتری های مضر می شود و سلامت محیط را به خطر می اندازد. اما در صورت عایق کاری استاندارد کانال های هوا، از بروز این مشکلات پیشگیری می شود.

این مواد عایق در برابر عوامل آسیب زایی مانند برف، باران، حرارت و... از ساختار کانال های هوا مراقبت می کنند و نیاز به تعمیرات و نگهداری از آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه در محیط ساختمان برخی مواد اسیدی، کیفیت ساختار کانال های هوا را تحت تاثیر قرار می دهد که خرید عایق الاستومری برای عایق کردن کانال هوا این مشکل را از بین می برد.

عایق الاستومری برای کانال هوا

بهترین ضخامت عایق الاستومری برای کانال های هوا

انواع عایق های الاستومری با قطر به خصوصی در بازارهای فروش ارائه می شوند. در این میان مدل های رولی انتخابی مناسبی برای لوله ها و کانال های قطور انتقال هوا در ساختمان هستند. در این زمینه در نظر گرفتن ضخامت لایه های عایق نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر که ضخامت این عایق ها با ضخامت کانال های هوا تطابق نداشته باشد، بدون شک کیفیت مطلوب را در جلوگیری از هدر رفت انرژی به همراه نخواهند داشت.

در صورتی که لایه های عایق الاستومری رولی با ضخامتی بیشتر از میزان نیاز لوله ها انتخاب شوند، نه تنها مزیتی در ساختار کانال ها ندارند، بلکه هزینه های خرید لایه های عایق را نیز افزایش می دهند. استفاده از این لایه های عایق بسیار مناسب تر از عایق های پشم سنگ است. بسیاری از مشتریان این مواد عایق را با یکدیگر مقایسه می کنند.

همچنین بخوانید: عایق کاری کانال کولر آبی با عایق الاستومری

برتری های استفاده از عایق الاستومری

جنبه های مختلف و ویژگی های کاربردی عایق های الاستومری برای کانال هوا سبب برتری این محصولات بر دیگر مواد عایق شده است. از میان این ویژگی های می توان به میزان دامنه مقاومت حرارتی این اقلام اشاره کرد. دامنه مقاومت حرارتی این محصولات بسیار مناسب است. انواع این لایه های عایق در دو مدل nbr و epdm ساخته می شوند.

کارایی بالای عایق های الاستومری نیز از ویژگی های استفاده از این مواد است. با وجود چنین قابلیتی مقاومت عایق های الاستومری در برابر رطوبت و نفوذ بخار آب بسیار افزایش می یابد. کیفیت عملکرد عایق های پشم سنگ تقریبا نصف عایق های الاستومری است. تفاوت در ساختار لایه های الاستومری و لایه های پشم سنگ نیز نظر و توجه مشتریان را جلب کرده است. عایق های الاستومری یکی از جدیدترین متریال صنعتی تولید شده در سال های اخیر است.

الیاف عایق الاستومری نسبت به عایق های پشم سنگ، ساختار مقاوم تری دارند و به صورت الیاف دار تولید شده اند. مقاومت این لایه های عایق در برابر شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت است. از این لایه های عایق در همه مناطق جغرافیایی استفاده می شود و محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد. اما عایق هایی مانند پشم سنگ، به دلیل مقاومت پایین در برابر رطوبت، در برخی از مناطق ایران قابل استفاده نخواهند بود. این لایه ها نصب بسیار دشواری دارند و به همین خاطر نیز به تدریج جایگاه خود را به عایق های الاستومری سپردند.

جمع بندی

در سال های اخیر استفاده از عایق الاستومری برای عایق کردن کانال های هوا به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. هر یک از این عایق ها با در نظر گرفتن جنس و نوع کانال های هوا انتخاب و خریداری می شوند. در این گزارش با لزوم استفاده از مواد عایق آشنا شدید و مزایا و برتری های عایق های الاستومری را نسبت به سایر متریال صنعتی بررسی کردیم. انواع این عایق ها با قیمت به خصوصی ارائه می شوند و تعرفه و نرخ خرید هر یک از آن ها با در نظر گرفتن جنس و مدل این محصولات تعیین خواهد شد. استفاده از این مواد برای کانال های هوای ساختمان ضرورت دارد.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس