مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 388 روز پیش
  • 162
  • 0
  • 0

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق آشنا می کند. در سال های اخیر میزان استفاده از مواد عایق برای پیشگیری از هدر رفت انرژی به اوج خود رسیده است. به همین خاطر آشنایی با انواع عایق های سنتی و صنعتی مزایای قابل توجهی به همراه می آورد. مدل های مدرن و پیشرفته لایه های عایق را به عنوان عایق الاستومری در عرصه های صنعتی می شناسند. تنوع قابل توجه این لایه های عایق سبب گسترش مصارف صنعتی هر یک شده است.

تفاوت کاربرد عایق الاستومری و پشم شیشه

مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه در خصوص کاربردهای هر یک از این متریال تعیین کننده برتری عایق های الاستومریک است. ساختار عایق الاستومری به گونه ای تولید شده که در خطوط آب سرد، یخچال ها و... به سادگی به کار برده می شود. استفاده و کاربرد عایق های الاستومری محدودیتی در صنایع مختلف ندارد. به همین خاطر نیز در عرصه های مختلف کارایی دارد. مراحل نصب و راه اندازی عایق های الاستومری ساده تر از نصب پشم شیشه است. انعطاف پذیری بالای لایه های عایق الاستومری نیز از تفاوت های این محصولات با پشم شیشه است که سبب سادگی نصب آن ها می شود.

از تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه سرعت عمل استفاده از آن ها در هر محیطی است. به کار بردن عایق الاسترومیک در زمان و وقت پروژه های صنعتی و ساختمانی صرفه جویی می کند. به این ترتیب فشار کاری برای کارگران این پروژه ها نیز کاهش یافته و دستمزدهای آن ها کمتر محاسبه خواهد شد.

مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه

تقسیم بندی عایق های حرارتی

برای بررسی تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه باید به تقسیم بندی ها و طبقه بندی های هر یک از این محصولات دقت داشته باشید. این تقسیم بندی ها بر اساس ویژگی ها و مشخصه های کمی و کیفی این اقلام تعیین می شوند. هر یک از این اقلام از نظر طریقه نصب، جنس، نحوه پیدایش و... دسته بندی می شوند. برخی از دسته بندی های آن ها به شرح زیر است:

  1. انواع الیاف معدنی عایق که خود چند زیر مجموعه دارند؛ پشم شیشه که از شیشه تهیه می شود. انواع پشم سنگ که محصول نوعی سنگ آذرین است. پشم سرباره که از تفاله های سرباره کوره به دست می آید. هر یک از این محصولات طبیعی سال های سال است که در عرصه های عایق کاری لوله های ساختمانی به کار می روند.
  2. دسته بعدی عایق های طبیعی هستند که اغلب به صورت فله ای خرید و فروش می شوند. سلولز به کار رفته در ساختار داخلی هر یک از این عایق ها قابلیت های ویژه ای به مواد عایق می بخشد.
  3. عایق های الاستومری که بر پایه مواد پلیمرهای وینیل تولید می شوند و استفاده از آن ها در عرصه های عایق کاری هر روز بیشتر و بیشتر می شود. عملکرد دمایی مطلوب این مواد عایق سبب برتری آن ها بر عایق های قدیمی و سنتی شده است.

تفاوت های نصب عایق الاستومریک و پشم شیشه

مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه برای بررسی تفاوت های مختلف هر یک از این مواد عایق انجام می شود. از مهمترین تفاوت های عایق پشم شیشه با الاستومریک می توان به سلامت در نصب و اجرای عایق الاستومری اشاره کرد. این لایه های عایق نیازی به مراقبت و محافظت ندارند. اما برای نصب عایق پشم شیشه باید از تمهیداتی مانند دستکش و ماسک استفاده شود. در غیر این صورت سلامت افراد به خطر می افتد.

الیاف فیبری پشم شیشه در حین نصب و راه اندازی این عایق ها در محیط، در هوا پراکنده شده و به سیستم تنفسی افراد آسیب می رساند. عایق های الاستومری بی خطر و بی ضرر هستند و به همین خاطر استفاده از آن ها سلامت نصابان را به خطر نمی اندازد.

تفاوت قیمت عایق الاستومری و پشم شیشه

تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه در خصوص قیمت و هزینه خرید هر یک از این محصولات نیز بررسی می شود. عایق های الاستومری همواره گران تر از پشم شیشه هستند. از این رو برخی از مشتریان بین خرید این دو متریال به مشکل بر می خورند. عایق های الاستومری مزایای بیشتری به نسبت پشم شیشه دارند و هزینه آن ها در فرایند نصب، استفاده و... به صرفه تر خواهد بود.

تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه

مقایسه قابلیت آسیب زنندگی عایق الاستومری و پشم شیشه

در خصوص مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه، میزان خورندگی هر یک از این محصولات نیز مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از پشم شیشه گاها به لوله های ساختمانی آسیب می رساند و سبب تخریب و خوردگی آن ها می شود. از این رو در بسیاری از ساختمان های امروزی از عایق های الاستومری استفاده می شود. در صورتی که عایق های پشم شیشه را برای نحوه عایق بندی لوله ها در ساختمان به کار ببرید، باید پذیرای خسارات ناشی از تعویض و تعمیر این تجهیزات نیز باشید.

نکات انتخاب انواع عایق

تا به این جا به صورت کلی با تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه آشنا شدید. هر یک از این متریال برای مصارف به خصوصی خریداری می شوند. استفاده از آن ها در صنایع مختلف بر حسب ویژگی ها و نحوه کارکرد آن ها انجام می شود. برای خرید هر مدل از این عایق ها باید به نیازهای خود برای عایق کاری دقت داشته باشید. رنج قیمت هر یک از این اقلام نیز با هم متفاوت است. برای خرید هر یک باید به بودجه مد نظر خود نیز دقت داشته باشید و بر این اساس انتخاب خود را در میان آن ها انجام دهید.

در ادامه بخوانید :

خطرات و عوارض پشم شیشه

تفاوت کانال فلزی با کانال پیش عایق

جمع بندی نهایی گزارش

در این مطلب با برخی از ویژگی های عایق الاستومری و پشم شیشه آشنا شدید. هر یک از دسته بندی های این محصولات به صورت گسترده در عرصه های مختلف عرضه می شوند. در این میان عایق های الاستومری از جایگاه مهمتری در صنایع عایق کاری برخوردار هستند و موارد کاربری بیشتری دارند. عایق های الاستومری معایب استفاده از عایق های سنتی پشم شیشه را حذف کرده اند. به همین خاطر در پروژه های صنعتی بیشتری به کار برده می شوند. تنوع مدل های عایق الاستومری نیز سبب پرمصرف شدن آن ها شده است.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس