تفاوت کانال های پیش عایق با کانال های فلزی و گالوانیزه
تفاوت کانال های پیش عایق با کانال های فلزی و گالوانیزه
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 507 روز پیش
  • 294
  • 0
  • 0

بررسی تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی و مدل های گالوانیزه ای به شما کمک می کند که انتخاب بهتری در میان این سازه های ساختمانی داشته باشید و انواع آن ها را با دقت بیشتری خریداری کنید. هر یک از مدل های این کانال ها برای عرصه های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این کانال ها برای انتقال هوا در محیط های مختلف به کار برده می شوند. نحوه مهندسی و روش ساخت هر یک از این کانال ها در عرصه های صنعتی مختلف به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه

در بررسی تفاوت های این دو دسته کانال در نظر گرفتن کاربردها و ویژگی های هر یک از آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کانال های پیش عایق شده از جدیدترین سازه های ساختمانی هستند که در ساخت هر یک از تکنولوژی های جدید و به روز استفاده شده است. اما کانال های گالوانیزه ای سال های سال است که در این عرصه مورد استفاده قرار می گیرند. کانال های گالوانیزه ای با ورقه های فلزی پوشیده شده اند و لایه رویی آن ها از فلز روی تشکیل شده است.

کانال های گالوانیزه ای از وزن سنگین تری برخوردار هستند و به همین خاطر حمل و جا به جایی آن ها کمی دشوارتر از کانال های پیش عایق می باشد. تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه به نحوه ساخت و تولید آن ها نیز باز می گردد. کانال های پیش عایق شده در ضخامت های متفاوتی تولید و ارائه می شوند. مقاومت حرارتی این سازه ها نیز وجه تمایز بزرگی در میان این مدل کانال ها و کانال های پیش عایق شده است. هر یک از این محصولات از نظر نحوه کاربرد نیز تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند.

تفاوت کانال پیش عایق با گالوانیزه

کاربرد کانال های گالوانیزه و پیش عایق شده

تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه از جهت نوع کاربری نیز مورد بررسی قرار می گیرد. انواع کانال های گالوانیزه ای تنها برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سطوح فلزی به کار برده شده و استفاده از آن ها در راستای جلوگیری از آسیب دیدن این سطوح نیز رایج می باشد. اما کانال های از پیش عایق شده کاربردهایی فراتر از این مسئله دارند. استفاده از آن ها برای تامین رطوبت محیط نیز بسیار رایج می باشد.

انواع کانال های از پیش عایق شده حتی در محیط های استریل و خیلی تمیز نیز به کار برده خواهند شد. تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه به نحوه نصب و جایگزاری این محصولات نیز مرتبط می شود. همه این فاکتورها سبب بروز تفاوت هایی در میان این محصولات می شوند.

تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی

تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی ساده به متریال ساخت هر یک از این محصولات باز می گردد. کانال های فلزی اغلب به صورت ساده تولید و طراحی شده اند و در ساخت آن ها از روکش های ضد زنگ استفاده نمی شود. در نتیجه میزان آسیب پذیری هر یک از این کانال ها بیشتر است. انواع کانال های پیش عایق شده در برابر رطوبت مقاومت بالاتری داشته و به همین خاطر نیز در میان محصولات پرکاربرد و پرفروش ساختمانی دسته بندی می شوند. قابلیت های کانال های پیش عایق شده نیز از دیگر مدل های این محصولات بیشتر است.

مزایای استفاده از کانال های پیش عایق شده

تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی و گالوانیزه در خصوص برتری های هر یک از این محصولات نیز مورد بررسی قرار می گیرند. استفاده از این کانال ها در تاسیسات ساختمان های امروزی بسیار رایج شده است. استفاده از انواع مدل های پیش عایق شده این کانال ها از ائتلاف و هدر رفت انرژی به طرز قابل توجهی پیشگیری می کند. به این ترتیب دمای مطلوبی در محیط منزل شما برقرار خواهد بود و از پرداخت هزینه های گزاف قبوض انرژی منزل خود خلاص می شوید.

انواع این کانال ها به سادگی جا به جا می شوند و حمل و نقل آن ها برای نصب در ساختمان های مورد نظر به سهولت انجام می پذیرد. این مسئله هزینه اجرای این کانال ها را نیز کمتر از مدل های گالوانیزه ای می کند. به علاوه برای نصب انواع کانال های فلزی به ابزارهایی برای پشتیبانی از سازه مورد نظر نیاز دارند؛ چرا که وزن آن ها بسیار سنگین است و باید پوشش داده شوند. اما نصب کانال های پیش عایق به خرید چنین لوازم اضافی نیاز نخواهد داشت.

استفاده از کانال های پیش عایق شده مانند خرید عایق الاستومری ارزان قیمت تا حد قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی کرده و به این ترتیب پروژه ساختمانی شما را در سریع ترین زمان ممکن تکمیل می کنند. این سازه ها با اشغال کمترین فضا در محیط ساختمان شما به کار برده شده و به همین خاطر نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.

تفاوت کانال پیش عایق با گالوانیزه

قیمت انواع کانال های پیش عایق

انواع کانال های پیش عایق بر اساس میزان ضخامت قیمت گذاری می شوند. قیمت آن ها به نوع و مدل هر یک از این محصولات نیز بستگی دارد. به طور کلی قیمت این محصولات در قیاس با کانال های گالوانیزه و فلزی به صرفه تر تعیین شده است و همین مسئله نیز مزایای بی شماری برای مشتریان به همراه دارد. شما می توانید، با در نظر گرفتن متراژ ساختمان خود قیمت و هزینه نهایی این محصولات را تخمین بزنید. در دنیای امروز برندهای مختلفی ساخت و آماده سازی این کانال ها را انجام می دهند و هر یک قیمت به خصوصی برای این کالاها تعیین می کنند.

ویژگی های کانال های پیش عایق شده

برای بررسی بهتر این محصولات باید به برخی از ویژگی های مهم و کاربردی آن ها دقت داشته باشید. برخی از این ویژگی ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • اصلاح محل این کانال ها در محل های نصب به سادگی انجام می گیرد. شما می توانید آن ها را به سهولت برش داده و به مکان های مورد نظر انتقال دهید. این قابلیت ها در مدل های گالوانیزه و فولادی مشاهده نمی شوند.
  • نشتی هوا از این کانال ها تقریبا صفر است و این مسئله کاربری آن ها را بسیار مطلوب تر می کند. به این ترتیب هدر رفت گرمایش و سرمایش در محیط به حداقل می رسد. شما می توانید با استفاده از آن ها روشن کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی محیط را به حداقل برسانید.
  • طول عمر و دوام بالای هر یک از این کانال ها نیز از مهمترین مزیت های استفاده از آن ها به شمار می رود. و به همین خاطر نیز انواع این محصولات در دسته بندی های مختلف مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند.
  • انواع مدل های این سازه ها در ضخامت های مختلفی تولید و ارائه می شوند.

جمع بندی

در این گزارش در رابطه با انواع دسته بندی های کانال های پیش عایق شده اطلاعاتی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات مهم به سادگی می توانید، در میان این کانال ها بهترین مدل ها را برای مصارف خود خریداری کنید. این کانال ها با قابلیت های پیشرفته و فناوری های مدرنی در دسترس مشتریان قرار می گیرند. مشتریان در حین خرید این محصولات به قیمت هر یک نیز توجه می کنند. هزینه های تعیین شده برای این کانال ها در برابر ویژگی ها و قابلیت های هر یک بسیار مناسب می باشد.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس