اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 363 روز پیش
  • 138
  • 5
  • 0

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این لوله ها در سر تا سر ساختمان به کار می روند و در معرض آسیب های گوناگون قرار دارند. برای حفاظت از آن ها توجه به عایق کاری لوله ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت بی توجهی به عایق کاری لوله ها میزان مصرف انرژی در ساختمان مورد نظر به شدت افزایش می یابد و هزینه قبوض ساختمان بیشتر خواهد شد. در ادامه در خصوص این فرایند اطلاعات بیشتری را بررسی می کنیم.

اهمیت عایق کاری لوله های موتورخانه

اجرای عایق کاری موتورخانه از مزایای بی شماری برخوردار است. برای استفاده از این قابلیت های مدرن باید با دلایل اهمیت اجرای آن ها آشنایی داشته باشید. صرفه جویی در مصرف انرژی در عصر حاضر مورد توجه همه مردم قرار گرفته است. به همین خاطر در همه عرصه های صنعتی، ارگان های دولتی و حتی در میان مردم عادی، اهمیت بسیار زیادی به رعایت این اصول می دهند. در سیاست گذاری های کشورهای توسعه یافته نیز این اصول، بسیار مهم به شمار می روند و برنامه ریزی های بسیاری برای رسیدگی به این مسئله انجام می شود.

در مقررات 19 آیین ملی ساختمان سازی در کشور ما نیز به این مسئله پرداخته شده است. به همین خاطر استفاده از انواع متریال عایق در بخش های مختلف حائز اهمیت است. برای عایق کاری لوله های موتورخانه از متریال متعددی استفاده می کنند که هر یک از آن ها از مزایا و معایب به خصوصی برخوردار هستند.

آشنایی با انواع عایق موتورخانه

قیمت عایق کاری موتورخانه بسته به جنس و مدل آن تعیین می شود. هر یک از این مواد عایق با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی انتخاب خواهند شد. این عایق ها در مدل های عایق حرارتی و برودتی، تشعشعی، رطوبتی و صوتی دسته بندی می شوند و هر یک از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند. برخی از مدل های مهم این مواد عایق را در زیر مشاهده می کنید:

  1. مواد عایق فومی شامل مدل های پلی یورتان، پلی استایرن، فنولیک و... که در سال های اخیر با استقبال قابل توجهی رو به رو شده اند.
  2. مواد غیر آلی مانند پشم شیشه، پشم سر باره و پشم سنگ که در میان عایق های طبیعی دسته بندی می شوند.

برای انتخاب هر یک از این متریال عایق کاری باید به سیستم دمایی مورد نظر توجه داشته باشید. به طور مثال عایق های مورد استفاده در خطوط لوله بخار با سیستم های خنک کننده متفاوت است. در این زمینه دامنه های دمایی پایین، متوسط و بالا مورد توجه قرار می گیرند و برای هر یک از مواد عایق به خصوصی استفاده می شود.

عایق کاری لوله های موتورخانه

استانداردهای عایق کاری لوله های موتورخانه

عایق کاری لوله های موتورخانه با در نظر گرفتن برخی استانداردهای مهم انجام می گیرد. برخی از مهمترین استانداردهای مربوط به این حوزه به شرح زیر هستند:

  1. در نظر گرفتن چگالی عایق
  2. بررسی ضریب تابش سطحی عایق مورد نظر
  3. ضریب انتقال حرارت که از آن به عنوان میزان مقاومت در برابر حرارت نیز یاد می شود.
  4. ضخامت عایق مورد نظر
  5. میزان مقاومت در برابر بخار

در فرایند اجرای عایق کاری موتورخانه به عواملی مانند میزان رطوبت موجود در محیط نیز توجه می شود.

اجرای عایق کاری لوله ها با استفاده از عایق الاستومریک

مواد عالی مانند عایق های الاستومریک که در میان محصولات عایق فومی دسته بندی می شوند، از مواد طبیعی و غیر آلی عملکرد مطلوب تری دارند. این مواد استانداردهای عایق کاری را در محیط بیشتر رعایت می کنند و به همین خاطر فروش بیشتری دارند. انواع آن ها با قیمت بیشتری عرضه می شوند، اما ویژگی های کمی و کیفی آن ها افراد را برای استفاده از این مواد ترغیب می کند.

برای اجرای آن ها هرگز دچار مشکل نمی شوید! ساختار انعطاف پذیر این عایق های فومی برای نصب در هر مکانی بسیار مناسب است. به همین خاطر اغلب افراد از این عایق ها برای بخش های مختلف محیط ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می کنند. برای نصب و اتصال آن ها در مکان های مورد نظر باید به ساختار و نوع این عایق ها دقت داشته باشید. در سال های اخیر تنوع وسیعی از خرید عایق های الاستومریک وارد بازارهای فروش شده اند که هر یک روش نصب خاص خود را دارند. قیمت عایق کاری موتورخانه نیز بر اساس نوع و مدل این مواد فومی تعیین می شود.

مراحل اجرای عایق الاستومری

عایق کاری لوله های موتورخانه با استفاده از مواد الاستومری با در نظر گرفتن ویژگی های این محصولات و مواد به کار رفته در تولید آن ها انجام می شود. در برخی از مدل های این عایق ها از چسب استفاده شده است. این عایق های پشت چسبدار به سادگی در محل مورد نظر نصب می شوند؛ تنها باید لایه کاغذی موجود بر چسب آن ها را جدا کرده و عایق را به سطح بچسبانید. سپس محل اتصال عایق را با نوارهای درزگیر، درزبندی کنید.

برای اجرای عایق کاری موتورخانه باید به تمیز بودن سطح کار نیز توجه داشته باشید. پیش تر سطوح مورد نظر را از هر گونه گرد و غبار پاکسازی کنید. این عایق ها در سریع ترین زمان ممکن بر روی سطح انتخابی شما نصب می شوند و به همین خاطر در زمان پروژه های ساختمانی صرفه جویی می کنند. برای نصب این عایق ها باید برخی نکات تخصصی را مد نظر قرار دهید.

عایق کاری لوله های موتورخانه

نکات نصب عایق الاستومری

در فرایند نصب و راه اندازی این عایق ها باید به ضخامت لایه های عایق دقت داشته باشید. برای برش عایق ها به اندازه گیری دقیق آن ها بر حسب محیط دقت کنید. لایه های عایق در محل نصب نباید فشرده یا کشیده شوند. به این ترتیب نصب آن ها با دقت بیشتری انجام می شود. برای نصب این عایق ها در محل هایی با شکل پیچیده، بهتر است از ابزارهای تخصصی تری استفاده کنید. در این زمینه ابزارهایی مانند شابلون بسیار مناسب بوده و دقت عمل نصب را افزایش می دهند.

نکته بعدی که در زمینه عایق کاری لوله های موتورخانه مورد توجه قرار می گیرد، درز جدایی بین دو سر مواد عایق است که باید با استفاده از نوارهای درزگیر پر شود. در این خصوص باید نوار درزگیر مورد نظر را به گونه ای بر سطح بچسبانید که لایه عایق فشرده نشود. با فشرده سازی لایه عایق بر سطح، برخی قابلیت ها و خواص لایه عایق مورد نظر از بین می رود. برای نصب هر یک از این محصولات به محیط مورد نظر نیز دقت داشته باشید. در صورتی که محل نصب در مجاورت تابش نور خورشید قرار دارد، حتما از مدل های عایق الاستومری لوله ای آلومینیومی استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: عایق الاستومری در موتورخانه برای عایق بندی صوتی و حرارتی

جمع بندی نهایی

در این بخش به بررسی برخی از ویژگی های عایق های لوله موتورخانه پرداختیم. قیمت عایق کاری موتورخانه بر اساس ویژگی های کمی و کیفی هر یک از مواد انتخابی در فرایند عایق کاری لوله ها تعیین می شود. در این زمینه عایق های الاستومری فومی از فروش بیشتری برخوردار هستند. قیمت این محصولات کمی بیشتر از سایر مواد عایق است. اما مزایای استفاده از این مواد عایق، توجیه مناسبی برای هزینه های تعیین شده خواهد بود. شما می توانید با استفاده از این عایق ها در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. در بخش هایی از این مطلب به نکات نصب این عایق ها نیز اشاره کردیم.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس