معرفی انواع متریال مورد استفاده برای عایق سازی کانال هوا
معرفی انواع متریال مورد استفاده برای عایق سازی کانال هوا
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 531 روز پیش
  • 305
  • 0
  • 0

مواد پلی اورتان در دنیای امروز کاربردهای بی شماری دارند؛ این مواد در صنعت عایق سازی بر روی انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی، لوله ها و کانال ها تهویه هوا و... نصب می شوند و برای عایق سازی آن ها به کار می روند. جایگاه انواع عایق الاستومری و انواع متریال مورد استفاده برای عایق سازی کانال هوا در صنایع امروز بسیار مهم است و بدون وجود آن ها اختلالات وسیعی در عرصه های مختلف صنعتی به وجود می آید.

مفهوم عایق کاری کانال های هوا

به طور کلی هر جسمی که مانع از عبور متریال و اشیای دیگر شود، به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها از نفوذ عوامل خارجی به داخل یا خارج از جسم جلوگیری می کنند. با استفاده از آن ها از نفوذ رطوبت به محیط نیز پیشگیری می شود. نفوذ آب به ساختار تجهیزات و دستگاه های مختلف سبب آسیب رسیدن به آن ها می شود.

این عایق ها از نفوذ حرارت نیز جلوگیری می کنند و به همین خاطر بهترین وسیله برای محافظت از وسایل مختلف به شمار می روند. عایق کاری حرارتی و صوتی در سال های اخیر بسیار متداول شده و همه صنعتگران از این فرایند برای کنترل کیفیت بخش های مختلف ساختمان، جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه ها و تجهیزات و... استفاده می کنند.

آشنایی با انواع عایق های مخصوص کانال های هوا

در عرصه ساختمان سازی از متریال متعددی برای عایق کاری لوله ها و کانال های هوا استفاده می شود. هر یک از این مواد با روش های به خصوصی به کار می روند و با قیمت مشخصی به مشتریان ارائه می شوند. برای استفاده از این عایق ها باید به نیازهای پروژه خود دقت داشته باشید و بر این اساس یک مدل مشخص از این متریال را انتخاب کنید.

متریال برای عایق سازی کانال هوا

عایق پشم شیشه

عایق پشم شیشه یکی از قدیمی ترین موادی است که در این عرصه مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد عایق مصارف متعددی دارند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. این مواد عایق با قیمت ارزانی ارائه می شوند. برخی از معایب این ماده عایق، سبب محدودیت در استفاه از آن شده است. به طور مثال فرایند نصب پشم شیشه در محیط های مختلف کمی دشوار است و آلودگی هایی به همراه می آورد. این عایق ها در برابر حرارت نیز مقاومت قابل توجهی دارند و برای جلوگیری از برودت هوا به کار برده می شوند.

این مواد در برابر رطوبت نیز مقاومت قابل توجهی دارند و آب و مواد مرطوب را به خود جذب می کنند. مقاومت فشاری آن ها بسیار ضعیف است و به همین خاطر در این زمینه مورد استفاده قرار نمی گیرند. پشم ها در میان مواد معدنی دسته بندی می شوند.

همچنین بخوانید : تفاوت بین عایق پشم شیشه و عایق الاستومری

مواد عایق الاستومری

این مواد عایق نیز در میان بهترین دسته بندی های عایق قرار می گیرند و کارایی قابل توجهی دارند. خرید عایق های الاستومری در چندین مدل ارائه می شوند؛ انواع مدل های فوم الاستومری رولی پشت چسب دار، ساده، روکش دار و... این محصولات از مصارف متعددی برخوردار می باشند. این مواد عایق بسیاری از نیازهای صنعتگران را پاسخگو خواهند بود.

مقاومت قابل توجه این الیاف عایق از مهمترین نقاط قوت آن ها به شمار می رود. این عایق ها به دلیل سهولت در فرایند نصب در بازارهای فروش به شهرت رسیده اند. این عایق ها به صورت سیاه رنگ و با جنس پلاستیکی ارائه می شوند. هر یک از آن ها هر یک با روکش های آلومینیومی، روکش های پروتکت بلک، روکش های پروتکت سیلور و... ارائه می شوند و هر یک خواص به خصوصی دارند. عایق های الاستومری همیشه با پشم های معدنی شیشه مقایسه می شوند.

پلیمر پلی استایرن اکسترود شده

از دیگر مواد و متریال برای عایق سازی کانال هوا که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرند، فوم های سفت و سختی هستند که برای بسیاری از ساختمان ها کارایی دارند. ساختار سلول بسته و قوی این مدل عایق نیز یکی از دلایل شهرت آن به شمار می رود. پلیمر پلی استایرن اکسترود شده از دانه های پلاستیکی کوچکی تشکیل شده است که به صورت ساندویچ پانل به کار برده می شود. این مواد به صورت بی رنگ و شفاف ارائه می شوند. در ساخت و آماده سازی این متریال از مشتقات نفتی استفاده می کنند. بنزین و اتیلن از مهمترین متریال به کار رفته در این محصولات به شمار می روند.

برای تولید این عایق ها از متریال به خصوصی استفاده می کنند. استحکام و مقاومت این مواد توجه بسیاری از صنعتگران را جلب کرده است. دیواره های مشترک بین ساختار کلی این مواد نیز از مهمترین خصوصیات این محصولات به شمار می رود.

متریال برای عایق سازی کانال هوا

فاکتورهای نصب مواد عایق برای عایق کاری کانال های هوا

در این خصوص در نظر گرفتن جنس مواد عایق و تطابق آن ها با متریال ساختمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ضخامت متریال برای عایق سازی کانال هوا نیز بسیار مهم است. برای مصارف حساس تر باید مواد عایق نیز ضخیم تر انتخاب شوند. عایق کاری ساختمان نیازمند ملاحضات فراوانی است. در این زمینه باید حتما به زمان بندی مربوط به اجرای این فرایند نیز دقت داشته باشید. پس از نصب این عایق ها باید به خوبی از آن ها نگهداری شود.

نکات مهم نصب مواد عایق

خرید کانال پلی اورتان و سایر متریالی که به عنوان ماده عایق مورد استفاده قرار می گیرند، با روش های به خصوصی در محیط ساختمان به کار برده می شوند. برای نصب این عایق ها باید به چند نکته ساده دقت داشته باشید. برخی از نکات نصب و راه اندازی این مواد عایق به شرح زیر می باشند:

  • معماران و مهندسین عمرانی، باید در ابتدای فرایند ساختمان سازی برای اجرای این عایق ها اقدام کنند. اجرای عایق کاری در ابتدای این فرایند بسیار مناسب تر است و نتایج بهتری به دنبال دارد.
  • رعایت دستورالعمل های ساختمان سازی و مقررات ملی این عرصه نیز بسیار اهمیت دارد.
  • برای جلوگیری از بر هم خوردن نمای ساختمان، از پنل های به خصوصی بر روی دیوارهای ساختمان استفاده می شود. برای این منظور ابتدا ورقه هایی بر روی دیوار نصب می شوند و سپس نازک کاری بر روی آن ها انجام خواهد شد.
  • در خصوص عایق کاری به تاسیسات ساختمان سازی نیز توجه می شود. بتن های سبک و عایق های پاششی نیز در این خصوص به کار برده می شوند.
  • رعایت پل های حرارتی در فرایند عایق کاری بسیار مهم است. برای این منظور از ابزار رسانا استفاده می شود. به این ترتیب پل های حرارتی حذف شده و فرایند نصب عایق تکمیل خواهد شد.
  • در این خصوص محاسبه بار حرارتی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
  • در نظر گرفتن هزینه های خرید کانال پیش عایق نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این خصوص باید حتما پیش از استفاده از این مواد عایق بودجه مورد نیاز را تامین کنید.

جمع بندی

در سال های اخیر انواع مدل های مواد عایق وارد بازارهای فروش شده اند. هر یک از این مواد عایق کانال های هوا را به خوبی پوشش می دهند و از افت کیفیت این متریال برای عایق کانال هوا پیشگیری می کنند. برای خرید یک عایق مناسب باید حتما به نوع کاربری خود دقت داشته باشید. هزینه و قیمت این محصولات نیز از فاکتورهای مهم خرید آن ها به شمار می رود. در این زمینه استفاده از نظرات کارشناسان فنی نیز مزایای بی شماری برای شما به همراه می آورد. از این که تا پایان این گزارش همراه ما بودید، متشکریم.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس