آموزش نحوه عایق بندی لوله های آب ساختمان
آموزش نحوه عایق بندی لوله های آب ساختمان
alamoot
  • مقالات
  • 614 روز پیش
  • 109
  • 0
  • 0

در این مقاله قصد داریم تا نحوه عایق بندی لوله ها را به شما آموزش دهیم. عایق بندی لوله های آب در مناطق در معرض دید خانه شما به چند دلیل ایده خوبی است. در آب و هوای سرد زمستانی، لوله های تامین آب که در معرض دیوارهای بیرونی یا فضاهای سرد قرار دارند ممکن است یخ بزنند، بترکند و خانه شما را  دچار سیل کنند. بیش از یک خانواده شمالی برای تعطیلات زمستانی به جنوب رفته‌اند، اما وقتی یک لوله آب می‌ترکد، به یک ماهه کار پاکسازی و بازسازی بازگشته‌اند. نحوه عایق بندی لوله های آب یک عنصر کلیدی برای هر تلاشی برای زمستانی کردن لوله کشی در خانه است.

عایق بندی لوله های آب نیز می تواند با جلوگیری از هدر دادن گرمای لوله های آب گرم به هوای اطراف، در هزینه های انرژی صرفه جویی کند. به عنوان مثال، عایق کاری لوله های آب گرم که به بیرون از آبگرمکن شما منتهی می شود، می تواند اتلاف گرما را کاهش داده و هزینه های گرم کردن آب را کاهش دهد. در نهایت، عایق کاری لوله های آب سرد می تواند از تعریق لوله ها به دلیل چگالش جلوگیری کند، که می تواند سطح رطوبت خانه را در تابستان کاهش دهد.

پیشنهاد میشود جهت اطلاعات تکمیلی مقاله جلوگیری از یخ زدن لوله های اب را مطالعه فرمایید.

محل عایق کاری لوله های آب ساختمان

اینکه کدام لوله های آبی را عایق بندی می کنید به دلیل انجام آن بستگی دارد. اگر هدف جلوگیری از یخ زدگی لوله ها باشد، لوله های حیاتی برای محافظت آنهایی هستند که از فضاهای گرم نشده عبور می کنند. اینها در دیوارهای بیرونی، گاراژهای گرم نشده، حفره های کف بالای فضاهای خزنده گرم نشده و موارد مشابه قرار دارند. به طور کلی، نیازی به عایق بندی لوله هایی که از دیوارهای داخلی یا در زیرزمین هایی که گرم می شوند وجود ندارد. هنگامی که هدف جلوگیری از یخ زدگی است، لوله های آب گرم و سرد را عایق بندی کنید. لوله های آب گرم نیز می توانند یخ بزنند مگر اینکه آب به طور فعال از آنها عبور کند.

هدف از عایق بندی لوله های ساختمان

اگر هدف کاهش هزینه های گرمایش آب است، پس عاقلانه است که لوله های آب گرم را در هر کجا که به آنها دسترسی دارید عایق بندی کنید. این امر به جلوگیری از تابش گرما از لوله های آب گرم کمک می کند و ممکن است به شما امکان دهد تنظیم دمای آبگرمکن خود را کاهش دهید.

اگر هدف از عایق کاری لوله ها از بین بردن تعریق و رطوبت لوله است، این لوله های آب سرد هستند که بیشترین نیاز را به عایق دارند. هنگامی که لوله های سرد در معرض هوا با هوای گرم و مرطوب تماس می گیرند، میعان می تواند روی لوله ها ایجاد شود. این تراکم ممکن است چکه کند و بر روی کف ها به گودال برود، یا ممکن است به سطح کلی رطوبت بالا، به ویژه در زیرزمین ها کمک کند. عایق کاری لوله های آب سرد می تواند از این تراکم جلوگیری کند.

چندین استراتژی وجود دارد که می توانید برای عایق بندی لوله های آب استفاده کنید. ما در مورد عایق صحبت خواهیم کرد که می توانید مستقیماً روی لوله ها اعمال کنید. با این حال، می‌توانید عایق دیوار، عایق‌سازی شکاف‌هایی که لوله‌ها به دیوارها نفوذ می‌کنند، و استفاده از روکش‌های شیر آب روی لوله‌های بیرونی را نیز در نظر بگیرید.

قبل از اینکه شروع کنی

هنگام انتخاب عایق لوله آب، R-value گزینه های مختلف را در نظر بگیرید. R-value اندازه گیری است که مقاومت در برابر جریان حرارتی یک ماده معین را کمی می کند. هر چه مقدار R بالاتر باشد، قدرت عایق آن ماده بیشتر است. ممکن است R-value روی عایق لوله نمایش داده نشود، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی تحقیق کنید. هرچه آب و هوای شما سردتر باشد، هنگام انتخاب عایق لوله باید به دنبال مقدار R بالاتری باشید

قبل از عایق کاری لوله های آب، هرگونه آلودگی یا چربی را از روی لوله ها پاک کنید. مهم نیست که چه نوع عایق را روی آن قرار می دهید، ایده خوبی است که لوله ها را یک بار به سرعت باز کنید تا عایق بهتر بچسبد. اگر از محلول تمیز کننده یا هر چیز مرطوبی استفاده می کنید، قبل از نصب عایق از خشک بودن لوله ها اطمینان حاصل کنید. هر نوع رطوبت می تواند باعث شل شدن عایق شود.

عایق لوله را هر سال بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در شرایط خوبی است و لوله ها کاملاً پوشیده شده اند. نوار چسب یا نوارهای خود آب بندی روی عایق ممکن است به مرور زمان شل شده و قسمت هایی از لوله را نمایان کند. اگر لوله ها به طور کامل پوشانده نشده اند، قبل از کاهش دمای زمستان آن نواحی را دوباره آب بندی کنید.

نحوه عایق بندی لوله ها با عایق لوله کشی

یک راه متداول برای محافظت از لوله ها عایق بندی سنتی لوله است. این نوع عایق در بسیاری از مواد مختلف موجود است، از جمله فوم انعطاف پذیر با نوار پشتی لاستیکی، عایق لوله فوم و فویل، پوشش لوله حباب دار، پنبه طبیعی با پشت فویل و نوار عایق لوله لاستیکی. فوم عایق لوله ای به راحتی نصب می شود و برای عایق کاری با طول های کوچک لوله یا بخش هایی که در آن خمیدگی های زیادی وجود دارد مناسب است.

نوار عایق را راه اندازی کنید

انتهای نوار عایق را به لوله بچسبانید. (اگر قبلاً چسبنده نیست).

نحوه عایق بندی لوله های آب ساختمان

لوله را بپیچید

عایق را در اطراف لوله در حلقه های مارپیچی بپیچید و حداقل 1/2 اینچ روی هر حلقه همپوشانی داشته باشد. لوله را کاملاً بپوشانید و مراقب باشید که هیچ قسمتی در معرض دید قرار نگیرد.

نحوه عایق بندی لوله های آب ساختمان

عایق بندی لوله های آب را تمام کنید

انتهای نوار عایق را در جای خود بچسبانید. در صورت لزوم، با طول دیگری از عایق پیچیدن لوله را ادامه دهید تا تمام طول لوله را بپوشانید.

نحوه عایق کاری لوله های آب سرد و گرم

نحوه عایق بندی لوله های آب با فوم

هنگامی که لوله های مستقیم باید عایق بندی شوند، فوم های لوله ای را در نظر بگیرید. اکثر فوم های لوله ای در طول 2 متر موجود هستند تا بتوانید زمین های زیادی را به سرعت بپوشانید. آستین ها می توانند از فوم یا عایق الاستومری ساخته شوند و هر دو در سبک های خود آب بندی موجود هستند. قطرهای مختلف برای اندازه های مختلف لوله در دسترس هستند: 1/2-، 3/4- و 1 اینچ. نصب عایق لوله ای  یکی از ساده ترین گزینه های عایق است.

فوم را در موقعیت قرار دهید

آستین ها را در طول لوله قرار دهید و شکاف آستین را باز کنید و سپس فوم را روی لوله حرکت دهید و شکاف ها در اطراف لوله را ببندید.

عایق بندی لوله های آب ساختمان

درز را مهر و موم کنید

درز را با استفاده از نوار خود چسب موجود در فوم یا نوار چسبی که در طول شکاف میچسبانید، ببندید. در صورت لزوم، با آستین بعدی ادامه دهید و آن را به انتهای آستین قبلی بچسبانید.

نحوه عایق بندی لوله های آب

اگر لوله در حال چرخش یک گوشه است، می توانید آستین ها را برش دهید تا در گوشه قرار گیرند.

نصب را تمام کنید

در پایان اجراها، لوله فوم را با استفاده از یک چاقو به طول برش دهید. پس از اتمام نصب، درزهای فوم را در جایی که دو آستین به هم می رسند، چسب بزنید.

برای محافظت بیشتر، شیرهای بدون یخبندان را در نظر بگیرید.

هنگامی که با سایر روش‌های عایق‌سازی، به‌ویژه عایق‌بندی لوله یا آستین‌های فوم ترکیب می‌شود، روکش‌های شیر آب بیمه خوبی در برابر ترکیدگی لوله‌ها هستند. همچنین پوشاندن دیوار ها و استفاده از کانال پیش عایق برای تهویه به کاهش هدررفت انرژی و جلوگیری از سرد شدن بیش از حد منزل در زمستان کمک میکند.

نحوه عایق بندی لوله های آب ساختمان

اگرچه آنها عملاً عایق نیستند، نصب شیرهای مخصوص ضد یخبندان گزینه خوبی برای صاحبان خانه در آب و هوای سردتر است. این شیرها  یک میل سوپاپ مخصوص دارند. که از احتباس آب در داخل شیر جلوگیری می کند. جایی که می تواند یخ بزند، منبسط شود و لوله بترکد. این طرح از یک میل سوپاپ بلند استفاده می‌کند که در برابر نشیمن سوپاپ که به خوبی در داخل خانه قرار دارد، جایی که دما گرم‌تر است، قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر خواهشمندیم ضمن مطالعه سایر مقالات وبسایت با مشاورین شرکت مهندسی بهینه ساز الموت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

منبع:

https://www.thespruce.com/water-pipe-insulation-2718695

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس