ویژگی های عایق الاستومری چیست؟
ویژگی های عایق الاستومری چیست؟
الموت تهویه
  • مقالات
  • 573 روز پیش
  • 184
  • 0
  • 0

در بین انواع مختلف عایق های برودتی و حرارتی موجود در بازار به جرات می توان گفت عایق الاستومری بهترین و مناسب ترین آنها از هر جهت می باشد. برای ساخت این نوع عایق از موادی که خاصیت انعطاف پذیری دارند و به حالت سلول بسته می باشند در کنار شکل دهی پروپیلن، داین و اتیلن استفاده می گردد. ترکیب این مواد در نهایت ساختار عایق الاستومری را تشکیل می دهد که برای ساخت عایق الاستومری به کار می رود.
عایق الاستومری را می توان بهترین گزینه برای جایگزینی با کانال های گالوانیزه قدیمی به شمار آورد. علاوه بر این عایق الاستومری را می توان دوستدار طبیعت دانست زیرا استفاده از آن ضرری برای طبیعت ندارد. در این مقاله به توضیح ویژگی های عایق الاستومری و مزایای آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

عایق الاستومری چیست؟

عبارت کانال پیش عایق را برای مواردی به کار می بریم که کانال قبل از اجرا و نصب کاملا عایق بندی شده باشد. در این موارد پس از اجرا دیگر نیازی به عایق کاری دوباره نیست. دلیل این کار مشکلاتی است که عایق کاری بعد از اجرا به دنبال دارد.
معمولا در مواردی از قبیل ساختمان های مسکونی که ارتفاع کمتری دارند عایق کاری پس از اجرا با دشواری انجام می گیرد. در چنین مواردی استفاده از عایق الاستومری می تواند کارها را به سادگی و با سرعت بیشتری پیش ببرد.

استفاده از این عایق ها به منظور کانال کشی سیستم تهویه مطبوع می تواند به افزایش کارایی آنها کمک بسیاری نماید. همان طور که می دانید هدر رفت انرژی در مسیر تولید هوای گرم و یا سرد تا انتقال آن به داخل ساختمان از معضلات شایع در سیستم های تهویه مطبوع می باشد. استفاده از کانال های پیش عایق با توجه به طراحی مناسبی که دارند تا حد زیادی این مشکل را رفع نموده اند.

ویژگی پیش عایق الاستومری

کاربرد های عایق الاستومری

امروزه خرید عایق های الاستومری کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند. به برخی از مهمترین کاربرد این عایق ها در ادامه اشاره می کنیم:

  •  عایق بندی سیستم های تهویه مطبوع
  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی
  • کانال های هوارسان در برخی از صنایع از جمله تاسیسات ساختمانی و یا صنعتی
  •  تاسیسات صنایع گاز، نفت و پتروشیمی
  • استفاده از عایق های الاستومری به دلیل مزایای بسیاری که دارد، امری متداول و اجتناب ناپذیر است. می توان از عایق الاستومری برای عایق سطوح و مقاطعی که کندانس بالایی دارند استفاده نمود.

در مکان ها و مراکز صنعتی و سازمان های مختلف، دستیابی به بهداشت محیط نکته مهمی است که دغدغه فکری کارفرمایان را نیز به خود اختصاص می دهد. استفاده از عایق الاستومری می تواند برای محیط های صنعتی گزینه ایده الی باشد.

ویژگی های عایق الاستومری

ویژگی های عایق الاستومری

از ویژگی های عایق الاستومری می توان به این موضوع اشاره نمود که نوع عایقی که بر روی ورق های کانال پیش عایق قرار می گیرد، که می تواند میزان عایق بودن کانال را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است به انتخاب نوع عایق با توجه به کارایی آن دقت بیشتری داشته باشید. در مورد عایق الاستومری نیز باید اشاره کنیم که در مقابل حرارت زیاد، شرایط نامساعد جوی، اشعه ماورای بنفش، گازهای خورنده، گاز ازن، رطوبت، مواد شیمیایی، آلاینده ها و ... از مقاومت بسیار مناسبی برخوردار است.

عایق الاستومری در کنار کانال پلی یورتان از جمله پیش عایق های هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برخورداری از خاصیت انعطاف پذیری بالا در عایق های الاستومری، فرم دهی مناسب به کانال را میسر نموده است. علاوه بر این، این نوع از عایق ها از خمش بسیار خوبی نیز برحوردار هستند که برای استفاده در شرایط دشوار می تواند ویژگی بسیار مفیدی باشد.

با توجه به ساخت چند لایه عایق های الاستومری، دوام و استحکام کانال نیز افزایش می یابد زیرا کانال از نظر ضخامت در بهترین و استانداردترین حالت ممکن قرار دارد. ساخت و تولید این مدل از عایق ها می تواند به سادگی و با استفاده از ماشین آلات مدرن امروزی انجام بگیرد. البته استفاده از ماشین آلات مدرن تاثیر بسیاری در کارایی، کیفیت و استحکام عایق خواهد داشت.

تعیین هزینه عایق الاستومری

در مورد قیمت عایق الاستومری نمی توان قیمت قطعی اعلام نمود. چرا که در تعیین قیمت این عایق ها عوامل متعددی دخیل هستند. علاوه بر این به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز، قیمت مواد اولیه نیز در حال نوسان می باشد. در حالت کلی قیمت این عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه بیشتر است. البته با در نظر گرفتن مزایا و کاربردهایی که عایق الاستومری نسبت به عایق های پشم شیشه دارند، می توان گران بودن آنها را توجیه کرد.

در حالت کلی برای تعیین قیمت این نوع عایق، باید مواردی از قبیل اندازه، ضخامت عایق به کار رفته، نوع عایق مورد استفاده و متراژ توجه کنیم. در حقیقت این عایق ها به دلیل کارایی و کیفیت مطلوبی که دارند، از قیمت عادلانه ای نیز برخوردار هستند. اگر به ویژگی و خصوصیات منحصر به فرد به کار رفته در این عایق ها دقیق شوید، حتما متوجه خواهید شد که قیمت گرانی ندارند.

لایه های به کار رفته در عایق الاستومری

همان طور که اشاره شد برای تولید عایق الاستومری از چند لایه استفاده می گردد که به ترتیب عبارتند از :

  1.  لایه داخلی : این لایه از جنس آلومینیوم و با استفاده از سیم فلزی ساخته می شود.
  2. لایه میانی : این لایه می تواند به صورت سفارشی نیز ساخته شود. ضخامت عادی در نظر گرفته شده برای این لایه حدود 3 میلیمتر است که در حالت سفارشی، می تواند بین 6 تا 9 میلیمتر نیز تولید گردد.
  3. لایه بیرونی : این لایه از فویلی با جنس آلومینیوم ساخته می شود که می تواند در مقابل عوامل خارجی از قبیل خوردگی و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

برای ساخت این لایه ها همواره از لایه داخلی شروع و به لایه خارجی می رسند. به عبارتی در اولین مرحله ساخت، لایه داخلی و سپس لایه میانی تولید می گردد. در مرحله پایانی نیز لایه بیرونی تهیه می گردد.

ویژگی های عایق الاستومری

تاثیر دما بر عایق الاستومری

درست است که دمای محیط تاثیر بسیار ناچیزی بر روی این عایق ها دارد ولی بی تاثیر نمی باشد. در واقع به دلیل تحمل دمایی بین 30 تا 110 درجه در عایق الاستومری، می توان از آنها در این بازه دمایی برای مصارف گوناگونی استفاده نمود. گرمای این بازه برای این عایق به راحتی قابل تحمل است و می تواند بدون دغدغه فکری به کار رود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به توضیح در مورد عایق الاستومر پرداختم و در مورد مزایا و ویژگی آن توضیح داده ایم. همانطور که گفته شد این نوع عایق در مکان های مختلفی استفاده می شود. مصرف کنندگان این نوع عایق می توانند برای سفارش این محصول به سایت الموت تهویه مراجعه نمایند. این شرکت تولید کننده و اجرا کننده عایق الاستومری در اصفهان و فارس و ... می باشد.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس