مزیت های استفاده از عایق الاستومری برای عایق بندی صوتی
مزیت های استفاده از عایق الاستومری برای عایق بندی صوتی
الموت تهویه
  • بلاگ
  • 544 روز پیش
  • 194
  • 0
  • 0

عایق الاستومری صوتی یکی از نیازهای اساسی زندگی مردم امروز است. با افزایش شهر نشینی و ایجاد سر و صدای گسترده در سطح شهرها، نیاز به استفاده از این مواد عایق هر روز بیشتر می شود. انواع شیشه های دوجداره، عایق های صوتی و... در این خصوص تولید شده و به بازارهای فروش مصالح ساختمانی راه یافته اند. در این میان عایق الاستومری صوتی از کاربردهای وسیع تری در زمینه عایق بندی صوتی محیط برخوردار هستند. این مواد عایق را به وفور در استودیوهای ضبط صدا مشاهده کرده اید. استفاده از آن ها در منازل مسکونی نیز رایج می باشد. یکی از ویژگی های مهم این مواد عایق جذابیت ظاهری آن ها است که کارایی آن ها را ساده تر می کند.

استفاده از عایق الاستومری برای عایق بندی صوتی

عایق صوتی چیست؟

عایق های صوتی با هدف جلوگیری از نفوذ صوت به محیط تولید می شوند. اما ماهیت عایق بندی صوتی محیط چیست؟ به طور کلی این مواد عایق با هدف شکست امواج صوتی و جلوگیری از ورود و خروج آن ها به محیط مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق ها گاها پژواک صدا را به خود جذب می کنند و به این ترتیب حجم امواج صوتی محیط را کاهش می دهند.

امروزه با گسترش فناوری، این لوازم عایق بندی در حجم انبوهی در دسترس مشتریان قرار می گیرند. این مواد عایق هر گونه صدای ناخواسته ای را در محیط از بین می برند. با استفاده از آن ها در محیط استودیوها، بازخورد صدا در محیط کمتر شده و کیفیت ضبط اصوات مورد نظر افزایش می یابد. از این رو اولین وسیله ای که برای تجهیز و ساخت استودیوها به کار می رود، فوم ها آکوستیک برای عایق بندی صوتی هستند.
به جز استودیوهای ضبط صدا، سالن های آمفی تئاتر، سینماها، اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه های پر سر و صدا و... نیز به این تجهیزات برای جذب صوت و کاهش اصوات مزاحم نیاز دارند.

به جز عایق هایی که به شکل شانه تخم مرغ هستند، انواع مواد عایق اکس پی اس، ورقه های یونولیتی، فوم های اسپری شونده، فوم های ریباند، فوم های عایق لوله، عایق های پشم شیشه ای و... نیز در این حوزه به کار می روند که هر یک از آن ها با مزایا و معایب به خصوصی در این عرصه شناخته می شوند.

مشخصات عایق الاستومری صوتی

این عایق ها هرچند عمدتا برای مصارف حرارتی و برودتی در محیط مورد استفاده قرار می گیرند، اما یکی از بهترین عایق های صوتی برای جلوگیری از سر و صدای زیاد می باشد. عایق الاستومری صوتی با استفاده از چسب در محل های مورد نظر نصب می شود. چسب های صنعتی مخصوص این متریال به سادگی بر روی شیشه، دیوارهای گچی و... اعمال می شوند و لایه های عایق را با قدرت بالایی متصل می کنند.

رنگ فوم های الاستومریک اغلب تیره است اما قابلیت رنگ آمیزی را نیز دارند . این فوم ها با رنگ بندی سیاه و خاکستری ارائه می شوند و به همین خاطر محیط را تاریک تر جلوه می دهند. حتما تاکنون با این ویژگی در اتاق های استودیو رو به رو شده اید!

در ساخت و آماده سازی عایق الاستومری بسیاری از المان های تولیدی مصالح ساختمانی مورد توجه قرار می گیرند. از این رو انواع آن ها با در نظر گرفتن ضخامت، جنس، دانسیته، رنگ و... در تجهیزات و مصالح مورد نظر به کار می روند.

دانستیه فوم های الاستومریک یکی از مهمترین مشخصه های آن ها است. هر چه میزان دانسیته این الیاف بیشتر باشد، قدرت جذب کنندگی صدای عایق نیز افزایش می یابد. به علاوه جنس آن ها از مواد پلی یورتان انتخاب شده که سبب تولید کاراترین عایق های صوتی در صنایع مربوطه شده است. ضخامت و ابعاد هر یک از این محصولات نیز بنا به خواست و نظر مشتریان تعیین می شود.

عایق الاستومری صوتی

مهمترین مزایای کاربرد عایق های صوتی

این عایق ها با اهداف به خصوصی برای نصب در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مزایای خرید عایق الاستومری با کیفیت را در زیر مشاهده می کنید:

  1. نصب عایق الاستومری صوتی در محیط بدون نیاز به مواد اضافه ای مانند پشم، مینرال پلاس و... انجام می شود.
  2. مقاومت در برابر پارگی نیز از مشخصه های بارز این محصولات به شمار می رود که استحکام آن ها را در حین اجرا افزایش می دهد.
  3. این عایق ها هم از نفوذ امواج صوتی در محیط جلوگیری می کنند و هم برای جلوگیری از نفوذ حرارت به کار می روند. به این ترتیب کاربردهای چند منظوره ای در محل نصب دارند.
  4. شما می توانید، این فوم ها را با ساده ترین ابزار مانند میخ، چسب آهن، پیچ و... نیز در محل های مورد نظر نصب کنید.
  5. این عایق ها به صورت شیت های ورقه ای نیز ارائه می شوند و قابلیت برش بالایی دارند. در صورت نیاز امکان برش زدن آن ها با ابزار ساده ای مانند چاقو نیز فراهم خواهد بود.
  6. در این عایق ها از چسب های مسلخ نخ دار استفاده شده است که بر روی هر سطح تمیزی به سهولت جای می گیرند. در نظر داشته باشید که برای نصب لایه های عایق الاستومری باید سطوح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و هر گونه آلودگی و گرد و غبار را پاکسازی نمایید.

در حین خرید انواع عایق الاستومری شانه تخم مرغی باید به کارایی آن ها در محیط های مختلف ساختمان توجه داشته باشید. این متریال عایق به صورت رولی و ورقه ای تولید و ارائه می شوند و هر یک از آن ها روش های استفاده به خصوصی دارند.

در ادامه بخوانید: عایق صدا برای اتاق گیمینگ

جمع بندی

مزایای استفاده از انواع عایق های صوتی الاستومری، در همه عرصه های صنعتی به اثبات رسیده است. هر یک از آن ها از کاربردهای وسیعی در زندگی روزمره مردم برخوردار هستند. کاربرد عایق الاستومری صوتی برای جلوگیری از انتقال ارتعاش در محیط نیز مورد توجه قرار دارد. از این رو استفاده از آن ها در کانال های گالوانیزه نیز به حداکثر رسیده است. هر یک از این محصولات با قیمت بالاتری نسبت به پشم شیشه ارائه می شوند. اما مزایای استفاده از آن ها هزینه این محصولات را توجیه می کند.

نظرات
0
ارسال دیدگاه
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس