عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
Tubular elastomeric insulation with aluminum coating

کاربرد خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم در قیاس با سایر مدل های متنوع این مواد عایق جدید صنعتی بسیار بیشتر است. این عایق ها نوعی فوم الاسترومیک با خاصیت منعطف و اسفنجی هستند که با استفاده از مواد لاستیکی پلیمری ساخته شده اند. در ساخت آن ها از متریال آلومینیومی در ترکیب با چسب های صنعتی و مواد فومی استفاده شده است.

این ورقه ها را در دنیای صنعت به نام اختصاری NBR نیز می شناسند. خواص کششی عالی این ماده سلولی انعطاف پذیر نیز بر مزایای استفاده از آن افزوده است و آن را در میان مواد عایق موجود در جایگاه بالاتری قرار می دهد. استفاده از آن ها هم در راستای عایق بندی حرارتی و هم برای عایق بندی صوتی محیط انجام می گیرد. مهر و موم و هوابندی تجهیزات مختلف نیز با استفاده از این عایق ها با بهترین کیفیت انجام می شود.

خرید عایق الاستومری با روکش آلومینیوم و چسب

در ساختار مواد عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم از ورقه های آلومینیومی برای مقاومت بیشتر محصول استفاده می شود. در ساخت و آماده سازی برخی از این لایه های عایق از روکش های چسب داری نیز استفاد شده که نصب و استفاده از آن ها را ساده تر می کنند. رنگ این عایق ها به دلیل لایه چسبی مسلح به کار رفته در آن ها، سیاه است.

سطح این لایه های عایق در هر دو طرف صاف بوده که سطوح خارجی این مواد عایق را تشکیل می دهند. ساختار این لایه ها به صورت سلول های بسته طراحی شده و در طولانی مدت توسعه یافته است؛ به همین خاطر مصارف آن ها هر روز بیشتر می شود. استفاده از آن ها در عرصه های کانال سازی، کابینت سازی، کشتی سازی، اتصالات و لوله های بزرگ هر روز بیشتر می شود.

مهمترین کاربرد خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم، کارایی آن ها بر روی سطوح منحنی است که سبب برتری لایه های عایق الاستومری شده است. این عایق ها در صورت بروز هر گونه آتش سوزی در محیط به صورت خود به خود خاموش شده و از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می کنند. قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم در قیاس با این ویژگی ها و مزایای استفاده بسیار ناچیز تعیین شده است.

قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

کاربرد خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

در تعیین کاربردهای مهم این عایق ها به ویژگی های ساختاری هر یک از مدل های آن توجه می شود. این لایه های عایق سبب ایمنی محیط می شوند؛ چرا که در زمان بروز حوادثی مانند آتش سوزی سبب کنترل حریق در محیط شده و در صورت خروج از آتش، به صورت خود به خود خاموش می شوند.

استفاده از آن ها به عنوان عایق صوت در صنایع مختلف متداول است. عایق سازی جعبه های موتور با استفاده از متریال عایق الاستومری با روکش های آلومینیومی یکی از رایج ترین کارایی های آن ها است. از این رو مصارف آن ها تنها به عرصه های ساختمان سازی محدود نمی شود.

در صنایع دریایی نیز استفاده از این متریال صنعتی رایج می باشد. انواع آن ها سبب کاهش سر و صدای موتورهای تجهیزات دریایی شده و آرامش و سکوت را به محیط باز می گردانند. در صورتی که در صنایع نیاز به جذب صدای شدید تجهیزات داشته باشیم، از مدل های پر تراکم عایق های الاستومری روکش آلومینیومی استفاده می شود.

هر چه تراکم لایه های عایق بیشتر باشد، میزان جذب صدای آن ها نیز افزایش می یابد. این مسئله قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. این لایه های عایق به صورت رولی و لوله ای در بازارهای فروش ارائه می شوند.

ویژگی های محصول

  • دمای کارکرد ۳۰- تا ۱۱۰+
  • چگالی ۴۵-۷۰
  • ضریب انتقال حرارت ۰.۰۳۲

مزایای خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم چیست؟

استفاده از عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم به دلیل پاکسازی مواد زائد از آن با محبوبیت زیادی رو به رو شده است. به همین دلیل خرید این محصول برای مراکز تهیه غذا و بیمارستان ها بسیار متداول شده است. این محصول از تجهیزات شما در مقابل چگالش نیز مراقبت می کند و استفاده از آن در این زمینه مفید واقع می شود.

مقایسه خرید عایق لوله ای با روکش آلومینیوم با پشم شیشه؟

عایق الاستومریک لوله ای مقاوم در برابر خوردگی می باشد. ولی پشم شیشه به شدت دچار خوردگی میشود. همچنین عایق لوله ای نصب بسیار آسانی دارد و برای محیطهایی که فضای زیادی ندارند مناسب است. ولی نصب پشم شیشه در چند مرحله انجام می شود. همچنین ضریب انتقال حرارتی عایق الاستومری بسیار کم بوده، در حالی که ضریب انتقال حرارت در پشم شیشه با زیاد شدن دما افزایش می یابد و از مقاومت حرارتی این محصول کم می شود.

در چه مواقعی می توان از نوع روکش دار عایق الاستومری استفاده نمود؟

در اکثر موارد افراد فعال در صنعت ساختمان و ساخت و ساز فکر میکنند اگر که تجهیزات در خارج از سازه و محیطی رو باز قرار داشته باشد می توان از عایق الاستومری روکش دار استفاده کنیم. بله این مورد درست است و یکی از اساسی ترین دلایل برای خرید عایق روکش دار همین مورد است تا از عایق در برابر برف، باد، باران و نور خورشید (اشعه یو وی) محافظت کرد. ولی این عاملی نیست که ما را ملزم به استفاده از عایق با روکش آلومینیوم کند.

مزایای استفاده از عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • سازگار با محیط زیست
  • نصب آسان و سریع
  • سرعت اجرای بالا
  • وزن بسیار سبک

انواع عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

بیشتر بدانید

مقاومت عایق های الاستومری

این مواد عایق در برابر عوامل متعددی مقاوم بوده و کیفیت خود را حفظ می کنند. استفاده از آن ها در مجاورت مواد صنعتی چرب و روغنی متداول است. این مواد کوچکترین آسیبی به ساختار ورقه های الاستومریک وارد نمی کنند. مقاومت آن ها در برابر روغن های گیاهی، بنزین، انواع سوخت و… نیز تایید شده است.

در طول آماده سازی و تولید لایه های عایق الاسترومیک انواع آزمایشات صنعتی بر ساختار آن ها انجام شده که عملکرد مطلوب آن ها را در سخت ترین شرایط تایید می کنند. این مواد فومی نسبت به مواد الکلی و اسیدهای ضعیف مقاومت بالایی دارند. در زمینه مقاومت این لایه های عایق، با افزایش تراکم، مقاومت آن ها نیز بیشتر می شود.

استفاده از نوار درزگیر برای نصب عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

برای نصب این متریال عایق در محیط، از کمترین و ساده ترین امکانات استفاده می شود. به همین خاطر هزینه های نصب آن ها بسیار پایین است. اما در برخی از مصارف حساس، استفاده از نوارهای درزگیر برای استحکام بیشتر و عایق بندی دقیق و اصولی نیز رایج می باشد. انواع نوارهای درزگیر با جنس به خصوصی تولید می شوند.

قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم با وجود نوارهای درزگیر مخصوص نصب این لایه ها کمی افزایش می یابد. اما در عوض کیفیت عایق بندی تجهیزات نیز بیشتر می شود. این درزگیرها با جنس برزنتی ارائه شده و در عایق بندی لوله ها و اتصالات مربوط به آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این نوارهای درزگیر، مقاومت لایه های عایق الاستومریک را در برابر تابش فرابنفش و رطوبت نیز افزایش می دهد. از دیگر قابلیت های نوارهای درزگیر برای نصب عایق های الاستومری، خاصیت کششی عالی آن ها است که سبب افزایش کیفیت نصب لایه های عایق می شود.

قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

مزایای خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

کاربرد خرید عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم به دلیل مزایای مهم استفاده از این متریال صنعتی در حال افزایش است. این روزها افزایش تقاضا برای ساخت و تولید این محصولات در بازارهای مربوطه سبب افزایش تولیدات آن ها شده است. برخی از مهمترین مزایای این محصولات به شرح زیر هستند:

  • استفاده از این متریال برای چرخه های گرمایش و سرمایش بسیار مطلوب می باشد. در این چرخه ها، تغییر شدید آب و هوایی از گرم به سرد و برعکس، سبب آسیب رسیدن به ساختار تجهیزات و قطعات به کار فته در آن ها می شود که وجود عایق های الاستومریک از این آسیب ها جلوگیری می کند.
  • مقاومت این محصول در برابر سرمای شدید نیز بسیار بالا است. به همین خاطر در کاربردهای صنعتی فوق سرد نیز از این متریال استفاده می شود. البته امکان خرد شدن بخش هایی از این مواد در چنین شرایط دمایی وجود دارد.
  • در بازارهای فروش، ضخامت های مختلفی از این متریال وجود دارند که هر یک از آن ها برای مصارف به خصوصی خریداری می شوند. هر چه ضخامت آن ها بیشتر باشد، مقاومت حرارتی محصول بالاتر خواهد بود.

جمع بندی

با گسترش و توسعه صنعت و فناوری های ساخت و آماده سازی مواد عایق، متریال الاستومری وارد عرصه های عایق سازی شده اند. این مواد با استفاده از تغییر ساختار مواد پلی اتیلنی تولید شده و با روکش های متنوعی ارائه می شوند. قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم به ضخامت هر یک از این محصولات نیز بستگی دارد. در این خصوص عوامل متعددی تاثیر گذار هستند. اما به طور کلی هزینه های خرید و نصب آن ها در قیاس با عایق های قدیمی مانند پشم شیشه و پشم سنگ پایین تر است. حال آن که کارایی این متریال بسیار بیشتر از عایق های قدیمی است.

عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری
نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و...

ادامه مطلب
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس