عایق کاری لوله با عایق الاستومری
عایق کاری لوله با عایق الاستومری

عایق کاری لوله با عایق الاستومری از مزایای بی شماری در بخش های مختلف ساختمان برخوردار است. از سیستم های گرمایش و سرمایش گرفته تا قسمت های مختلف محیط ساختمان با استفاده از این محصولات به خوبی عایق کاری شده و عملکرد گرمایش و سرمایش مطلوبی در سیستم های مختلف خواهند داشت. با استفاده از این متریال از زنگ زدگی و برودت دمایی در محیط پیشگیری خواهد شد.

ابزارهای مخصوص نصب عایق الاستومری لوله

عایق کاری لوله با عایق الاستومری با استفاده از ابزارهای ساده ای انجام می شود. در صورتی که از مدل های پشت چسب دار این عایق ها استفاده کنید، دیگر نیازی به تهیه چسب های جانبی نخواهید داشت. برای نصب این لایه ها از ابزارهای برش متناسب با حهت و زاویه برش لایه های فومی استفاده می شود. همچنین در این خصوص استفاده از نقاله برای ترسیم برخی از زوایای لوله ها ضرورت دارد. ابزارهایی مانند قلم چسب نیز در این خصوص به کار برده می شوند و کیفیت اتصال لایه های عایق را در بخش های مختلف افزایش می دهند.

نکات عایق کاری لوله با عایق الاستومریک

عایق کاری لوله با عایق الاستومری با در نظر گرفتن چند نکته مهم و تخصصی انجام می شود. برخی از این مجموعه نکات را در زیر مشاهده می کنید:
  1. برای کاهش مدت زمان نصب این عایق ها بر لوله های مختلف، می توانید از مواد عایق پشت چسب دار فومی استفاده کنید. این چسب ها در سریع ترین زمان ممکن برای نصب و اجرای این مواد عایق به کار برده می شوند.
  2. مدل های عایق لوله چاک دار نیز در این خصوص مورد توجه قرار می گیرند و انتخابی مناسب برای نصب بر روی این لوله ها به شمار می روند.
  3. در این زمینه اندازه گیری دقیق سطوح مورد نظر برای برش مواد عایق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ابعاد این لایه های عایق باید به گونه ای باشد که به راحتی روی لوله و اتصالات مربوط به آن لغزش کند.
  4. برای نصب این عایق ها باید از روش های فشاری استفاده کنید. با هر بار فشار دادن لایه بر روی سطح مورد نظر، اتصالات قوی تری بین عایق و سطوح ایجاد می شود.
  5.  توجه به آب بندی دقیق و حرفه ای سطوح و لایه عایق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این زمینه کلیه درزها و لب به لب های ایجاد شده باید درز بندی شوند. نوارهای درزگیر الاستومری در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند.
عایق کاری لوله با عایق الاستومری

آب بندی اصولی عایق الاستومری بر لوله ها

عایق کاری لوله با عایق الاستومری با اجرای دقیق و اصولی آب بندی و درز بندی نهایی کار تکمیل می شود. در صورتی که به این مرحله توجه نداشته باشید، فرایند عایق کاری با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شود. در این زمینه هرگز نباید از نوارهای درزگیر به عنوان چسب جایگزین استفاده کنید. نوارهای درزگیر به تنهایی نمی توانند آب بندی سطوح را انجام دهند. در صورتی که بیش از حد از این نوارها در آب بندی کار استفاده کنید، لایه عایق بر روی سطح مورد نظر فشرده می شود. در صورتی که در فرایند نصب عایق الاستومری، شکاف های حلقوی بر روی سطوح ایجاد شوند، اختلالی در عایق بندی لوله ها به وجود نمی آید. البته باید در این زمینه به درز بندی اصولی سطح لوله ها توجه داشته باشید. در خصوص عایق کاری سطوح، به نوع سیستم موجود نیز دقت داشته باشید. این موارد برای فاصله گذاری درست و اصولی بین لوله ها و ایجاد امکان حرکت هوا در میان آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

برش اصولی عایق الاستومری

مهمترین مرحله برای عایق کاری لوله با عایق الاستومری، برش لایه های عایق مورد نظر است. در این خصوص باید پیش تر اندازه گیری های دقیقی از سطح مورد نظر به دست آورید و برش لایه های فومی را بر این اساس انجام دهید. در خصوص برش عایق الاستومری حتما از کاترهای بدون دندانه استفاده کنید. این لایه ها با چاقوهای بدون دندانه نیز برش می خورند. بهتر است چاقو و کاتر را بدون زاویه زیاد در دست بگیرید. ایجاد زاویه بین دست و کاتر باعث آسیب رسیدن به دیواره لایه عایق می شود. برای برش زدن لایه عایق، صاف ترین قسمت آن را انتخاب کنید. برش زدن این متریال در این قسمت ها ساده تر انجام می شود. شما می توانید با ایجاد برش های تیز لوله، لایه عایق را سوراخ کنید و تعبیه و نصب آن ها را با دقت بیشتری انجام دهید. نحوه عایق کاری لوله با عایق الاستومری

الگوهای برش عایق لوله

عایق کاری لوله با عایق الاستومری با برش های دقیق لایه های فومی بر اساس الگوهای ارائه شده برای این محصولات انجام می شود. به همراه هر یک از این محصولات الگوهایی به مشتریان ارائه می شوند که فرایند نصب آن ها را ساده تر می کنند. به همین خاطر با استفاده از این محصولات عایق، در زمان شما به شدت صرفه جویی می شود. شما می توانید با استفاده از این الگوهای برش که بر روی برخی از بسته بندی های لایه های فومی وجود دارند، انواع اتصالات را عایق کاری کنید. برای اجرای این فرایند الگوی مورد نظر را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس چاقو و کاتر خود را آماده کرده و برش های بدون لبه زبر بر روی سطوح فومی عایق ایجاد کنید. در ادامه لوله را در امتداد خط پایه به صورت افقی قرار دهید. سپس چاقوی خود را به خوبی تراز کرده و فرایند برش را انجام دهید.

عایق کاری لوله های زانویی

عایق کاری لوله با عایق الاستومری با در نظر گرفتن نوع لوله های به کار رفته در محیط انجام می گیرد. لوله های زانویی کمی سخت تر عایق کاری می شوند. به همین خاطر در فرایند نصب عایق بر روی این لوله ها باید به برخی نکات دقت داشته باشید. در این زمینه باید از عایق های بدون شکاف با سایز بزرگتر برای عایق کاری زانویی مورد نظر استفاده کنید. در این خصوص طول های افقی و عمودی لوله مورد نظر را اندازه گیری کرده و سپس بر این اساس برش عایق فومی را انجام دهید. برای نصب عایق روی لوله ها باید یک شکاف بر روی لبه های آن ایجاد کنید. شما می توانید زانویی را به لوله اصلی نیز متصل کرده و از چسب های الاستومری برای افزایش خواص عایق کاری سطوح استفاده کنید. شما می توانید فرایند درز بندی این عایق ها را برای اطمینان از عایق کاری اصولی سطوح اعمال کنید. قسمت هایی مانند درزهای طولی چسبانده شده، اتصالات عایق با زانویی، اتصالات لب به لب زانویی و... با استفاده از نوارهای درزگیر عایق الاستومری پوشش داده می شوند.

جمع بندی

در این بخش در خصوص عایق کاری لوله با عایق الاستومری اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از این لایه های عایق به سهولت بر روی سطوح مورد نظر متصل می شوند. با استفاده از این مواد فومی کیفیت عایق کاری سیستم های گرمایشی و سرمایشی در محیط به شدت افزایش می یابد. این مسئله مزایای قابل توجهی برای جلوگیری از هدررفت انرژی در محیط به همراه دارد. شما می توانید با روش های ساده ای فرایند نصب و اجرای این عایق ها را انجام دهید. در این مطلب به برخی از مراحل نصب این لایه های عایق پرداختیم که با مطالعه آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن عایق کاری لوله های مورد نظر را انجام خواهید داد.

اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه
اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه * قیمت

برای اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این...

ادامه مطلب
عایق بندی کانال کولر آبی
عایق بندی کانال کولر آبی
نحوه عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری ، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود....

ادامه مطلب
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
تفاوت عایق الاستومری با پشم شیشه
مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه * تفاوت

بررسی تفاوت و مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه شما را با مزیت های استفاده از هر یک از این مواد عایق...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری مسلح
خرید عایق الاستومری مسلح
عایق الاستومری مسلح چسبدار * قیمت خرید

خرید عایق الاستومری مسلح در تنوع بالایی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. مدل های لوله ای و رولی این محصولات...

ادامه مطلب
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری * قیمت خرید و فروش

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از برترین مدل های لوله خرطومی است که در بسیاری از عرصه های تاسیساتی مورد استفاده...

ادامه مطلب
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته
انواع سازه های پیش ساخته * کانال ها در صنعت ساختمان سازی

انواع سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ساخت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین روش های ساخت هستند که استفاده...

ادامه مطلب
مراحل نصب عایق الاستومری
مراحل نصب عایق الاستومری
آموزش نصب عایق الاستومری * مراحل اجرا

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و کارخانجات تولید کننده عایق الاستومری انواع لوله و رول عایق با روکش های مختلف...

ادامه مطلب
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو
خرید عایق الاستومری برای خودرو

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی خرید عایق الاستومری برای خودرو نام برد، یکی از کاربردی ترین...

ادامه مطلب
برند کینگز پن
برند پال داکت
برند کول داکت
برند کی فلکس
برند سوپر فلکس